بورس پرس
1399/11/15
10:14
ابهامات مهم سهامداران و نتیجه عدم تصویب و احتمال بودجه چند دوازدهم

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابهامات مهم سهامداران ، نتیجه احتمالی عدم تصویب و احتمال بودجه چند دوازدهم بر بورس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رسول جاویدی درباره رد دیروز کلیات لایحه بودجه سال آینده دولت توسط مجلس و احتمال تصمیم به ارایه بودجه چند دوازدهم و تاثیر بر بورس به ایرنا گفت: بازار سرمایه از چند وقت گذشته منتظر تعیین تکلیف لایحه بودجه بود و عدم تصویب و احتمال بودجه چند دوازدهم، علاوه بر افزایش ابهام و نگرانی فعالان ، منجر به افزایش عرضه سهام خواهد شد .


وی افزود: با رد لایحه، ابهامات بازار بسیار بیشتر شد و یکی از مسایل قابل اهمیت، افزایش نرخ انرژی مانند گاز، برق بوده که با شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت چند برابری همراه شده است. یکی دیگر از موارد بسیار مهم ، تعیین تکلیف تامین کسری بودجه بود تا مشخص شود دولت چه برنامه هایی دارد و آیا مانند سال جاری برای تامین کسری به بازار سهام اکتفا می کند یا از طریق انتشار اوراق تامین مالی ؟


این کارشناس با اعلام اینکه انتظار می رود افزایش عرضه ها ، طولانی نباشد ، ادامه داد: شایعه آزاد شدن قیمت خودرو سبب استقبال از این گروه و تغییر وضعیت از صف فروش به صف خرید در برخی از سهام شد اما با توجه به کلیت بازار و در صورت تداوم عرضه های سنگین ، خط حمایت ۱.۲ میلیونی شاخص بورس از دست خواهد رفت .


جاویدی گفت: اظهارنظرهای مختلف در خصوص آینده سیاسی و اقتصادی و عدم ثبات در رویه قیمت گذاری دستوری ، سبب ابهام بازار سرمایه و عدم تصمیم گیری مناسب و نوسان گیری چند روزه شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0