آکادمی هلاکوئی
1401/03/13
00:40
حمایت عمان از شرکت ماینینگ آمریکایی برای کاهش شعله ور شدن گاز طبیعی

شرکت Crusoe Energy، یک استارت آپ مستقر در…

شرکت Crusoe Energy، یک استارت آپ مستقر در دنور آمریکا، که پیشگام به حداقل رساندن شعله ور شدن گازهای اضافی به وسیله استخراج رمزارزها بود، ۳۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری سری C به دست آورد که توسط سازمان سرمایه گذاری عمان، یک صندوق دارایی مستقل، حمایت شده است.


شعله ور شدن، عمل تخلیه در اتمسفر هر گونه گازی است که در خطوط لوله جمع شده یا از کنترل خارج شده است. اگرچه این یک روش عادی برای به حداقل رساندن خطرات زیست محیطی و بهداشتی بوده است، اما به دلیل انتشار کربن خطرناکی که در طی خود فرآیند سوزاندن تولید می کند، همچنان مورد بررسی قرار می گیرد.


همچنین مشخص شد که صندوق پول دولتی عمان، سرمایه گذاری مالکیتی را در یک شرکت آمریکایی انجام داده است که ادعا می‌کند به تولیدکنندگان سوخت فسیلی کمک می‌کند تا با استفاده از گاز طبیعی سرگردان، اقدام به استخراج رمزارزها، به جای شعله ور کردن آن نمایند.


به گفته اسماعیل ابراهیم الحرثی (Ismail Ibrahim Al-Harthi)، مدیر ارشد سرمایه گذاری های فناوری، سیاست این شرکت این است که میزان سرمایه گذاری های خود را فاش نکند، بنابراین هیچ کس دقیقا نمی داند چقدر سرمایه‌گذاری شده است.


هنگامی که Crusoe Energy در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) با ExxonMobil همکاری کرد، آنها روی یک پروژه آزمایشی کار می کردند که استخراج کنندگان بیت کوین را با گاز شعله ور تغذیه می کرد. علاوه بر Enerplus و Devon Energy، Crusoe Energy مشتریان دیگری نیز دارد. اولین پروژه آزمایشی گاز برای بیت کوین قرار است در سال آینده در عمان آغاز شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coinquora


انتهای خبر

0
0