بورس پرس
1400/11/11
15:59
معاملات مشکوک بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو شرکت سیمانی + ۱۰ نماد

در روز رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص، بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو شرکت سیمانی به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش نسبی مثبت و متعادل آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۲۹۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۶ و ۱۵۵.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، پالایشگاه تهران، سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با تقاضای ۵۵۹، ۵۲۵، ۴۳۸، ۲۱۶ و ۲۰۶ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پتروشیمی جهرم شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۲.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۹۵.۳ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های فارسیت اهواز، ریل گردش ایرانیان ، بیمه کوثر ، شیرین دارو، پرداخت الکترونیک سامان کیش، سرمایه گذاری اقتصاد نوین ، پتروشیمی ارومیه، بانک کارآفرین ، چرخشگر ، جنرال مکانیک، سیمان هگمتان ، سرمایه گذاری جامی، سیمان خوزستان و رایان سایپا، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو شرکت سیمانی به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0