تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/07
07:55
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 7 تیر *صنایع و شرکت ها 1. دامنه نوسان وزمین از روز چهارشنبه 4درصد خواهد بود. 2. آ.س.پ در خصوص انتقال و واگذاری ک...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۷ تیر


*صنایع و شرکت ها



۱. دامنه نوسان وزمین از روز چهارشنبه ۴درصد خواهد بود.



۲. آ.س.پ در خصوص انتقال و واگذاری کلیه حقوق و تعهدات شرکت آ.س.پ در پروژه مشارکتی پاسارگاد به شرکت تیراژه گستر شرق شفاف سازی کرد. مبلغ واگذاری ۶۳۶میلیارد ریال گزارش شده است.



۳. طرح ساماندهی صنعت خودرو سه شنبه هفته جاری در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار میگیرد.سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدف از طرح عرضه خودرو به بورس این بود که اولا عرضه و تقاضا همسان شوند و هدف دیگر هم منطقی و رقابتی شدن قیمت آن بود. یکی از مسائلی که خودروسازان دائما آن را مطرح می کنند این است که فاصله بین قیمت تمام شده تولید خودرو در کارخانه با قیمت بازار بسیار زیاد است و به خاطر همین قیمت گذاری دستوری، زیان می‌کنند و سود اصلی را دلالان و سوداگران می‌برند.



۴. تولید مجتمع‌های پتروشیمی در سه ماه نخست امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۶.۳ میلیون تن رسید.



۵. دلار برای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی پس از هفته ها افت، صعودی شد و به ۲۰.۹۶۱ تومان رسید.



۶. افزایش سرمایه وبشهر از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی در مجمع سالانه مطرح شد که قرار است پس از این مجمع اطلاع رسانی شود.



۷. ثبهساز در شفاف سازی گفت " خرید قدرالسهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران در پروژه ونک به میزان ۱۷٪ از کل ارزش پروژه توسط شرکت بهساز کاشانه تهران که در نتیجه ۱۰۰٪ سهم پروژه ونک متعلق به شرکت بهساز کاشانه تهران شده است."



۸. خگستر در مجمع گفت " پروژه های در حال اجرای شرکت در سال ۹۹ حدود ۳۹۵ میلیارد تومان بود که اغلب آن ها به افتتاح رسیدند و ۵۸۸ میلیارد تومان پروژه در شرکت های زیرمجموعه در دست مطالعه است."



۹. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم کروی ۴۵۷۲۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۹ درصد می باشد."



۱۰. صنعت و معدن می گوید " بنا بر داده‌های ICIS اوره فوب ایران در هفته اخیر با قیمت ۳۱۰ دلار معامله شده و کاهش ۱۵ دلاری نسبت به هفته گذشته داشته است. همچنین نرخ اوره فوب خلیج فارس، نت بک آمریکا کاهش ۲۴ دلاری داشته است."



۱۱. تقاضای پلی پروپیلن هند در ادامه کاهش محدودیت ها پس از کاهش موارد ویروس کرونا و همچنین بهبود تقاضا در چین ، بهبود یافت. قیمت پلی پروپیلن چین با رشد ۱۵ دلاری به ۱۰۹۰ دلار رسید. قیمت اتیلن جنوب شرق آسیا در هفته گذشته ناشی از عرضه محدود و تقاضای خوب با رشد ۳۰ دلاری به ۸۶۵ دلار رسیده است.



۱۲. پلنر می گوید " موجودی انبارهای بیلت تانگشان در پی کاهش مارجین نوردکاران و افت تقاضا، افزایش یافته است. با توجه به بالا بودن قیمت نهاده های تولید و ضرردهی واحد‌های نورد در چین، احتمال میرود مسیر صعودی موجودی انبارهای بیلت تانگشان طی هفته آتی ادامه یابد."



۱۳. دولت روسیه افزایش ۱.۶ درصدی عوارض صادرات قراضه آهنی را تصویب کرد.



۱۴. مدیرعامل پتروشیمی اروند از ساخت واحدهای جدید وینیل کلراید (VCM) و پلی‌وینیل کلراید (PVC) در بزرگ‌ترین تولیدکننده پی‌وی‌سی خاورمیانه خبر داد.



۱۵. امیر صباغ می گوید " گزارش این هفته CFTC نشان از چرخش سرمایه گذاران از کشاورزی، فلزات، به حوزه نفت و انرژی دارد."



۱۶. یک تحلیلگر حوزه پتروشیمی می گوید " HDPE ها در یک ماه اخیر ۴۰ دلار معادل ۴٪ کاهش قیمت داشتند. پلی اتیلن سبک در هفته ی گذشته ۴۰ دلار و در یکماه ۶۰ دلار کاهش داشت."



۱۷. جمعی از دامداران استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی مشهد و استانداری در شیراز و کرمان، جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند. آنها خواستار افزایش قیمت شیر و حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی شدند.



۱۸. مدیر طرح تولید واکسن برکت می گوید در حال حاضر، یک تا ۱.۲ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت در هفته تولید می شود که در آینده به ۲ تا ۲.۵ میلیون دز در هفته افزایش پیدا خواهد کرد.



۱۹. غچین در یک شفاف سازی گفت " این شرکت در حال مذاکره با شهرداری مشهد جهت مشخص شدن سهم شرکت و شهرداری از زمین ۹۴ هکتاری و عقد تفاهم نامه فی ما بین می باشد . تفاهم نامه فوق الذکر پس از قطعیت به اطلاع عموم سهامداران خواهد رسید."



بخش دوم / ۷ تیر



انتهای خبر

0
0