بورس نیوز
1400/03/24
12:38
تاثیر واکسیناسیون کرونا بر افزایش قیمت نفت

قیمت نفت امروز تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت در پی افزایش نرخ واکسیناسیون و تسهیل محدودیت‌های سفر، افزایش یافت.

خواندن ۲ دقیقه


افزایش قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز ، قیمت نفت امروز تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت در پی افزایش نرخ واکسیناسیون و تسهیل محدودیت‌های سفر، افزایش یافت.


بهای معاملات نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت که هفته گذشته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند، اوایل معاملات روز جاری تا مرز ۷۳ دلار و ۱۲ سنت پیش رفته بود.


بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۱.۹ درصد رشد هفتگی داشت.


ترافیک وسایل نقلیه در آمریکای شمالی و اکثر نقاط اروپا در حال بازگشت به وضعیت پیش از شیوع ویروس کروناست و با کاهش قرنطینه‌های کرونا و محدودیت‌های دیگر، هواپیما‌های بیشتری پرواز می‌کنند و این وضعیت به افزایش قیمت‌های نفت در سه هفته گذشته کمک کرده اند.


آوتار ساندو، مدیر ارشد شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در کوتاه مدت بازار نفت ممکن است با عقب نشینی‌های متداول، نوسان داشته باشد، زیرا قیمت نفت تحت تاثیر موانع بهبود تقاضا در اروپا و هند برای پیشروی با محدودیت روبرو خواهد شد. با این حال روند صعودی کلی دست نخورده مانده و عقب نشینی‌های عمیق فرصتی برای خرید در قیمت پایین‌تر خواهند بود.


آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد اوپک پلاس باید تولیدش را برای تامین تقاضا که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می‌کند، افزایش دهد.


گروه اوپک پلاس پس از این که شیوع پاندمی در سال ۲۰۲۰ باعث فروپاشی تقاضا شد، تولیدش را برای تقویت قیمت‌ها محدود نگه داشته و در ماه مه نرخ پایبندی بالای ۱۰۰ درصد به پیمان محدودیت عرضه داشت.


بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می‌کند.


بر اساس گزارش رویترز، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به ۳۶۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکل‌های حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است، زیرا تولیدکنندگان به دنبال سود بردن از رشد تقاضا بوده اند.



بیشتر بخوانید:

تازه ترین گزارش اوپک از تولید نفت ایران

انتهای خبر

0
0