بااقتصاد
1400/11/30
08:46
نزدیک به ۳۰ میلیون تن سیمان در بورس کالا معامله شد

از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا در مجموع ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار تن سیمان به ارزشی بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، از زمان عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد امسال بازمی‌گردد در مجموع ۳۷ میلیون و ۵۸۹ هزار تن انواع سیمان در بورس کالا عرضه شده که این میزان ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار تن آن به ارزشی بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است. این در شرایطی است که در این مدت بیشترین حجم معاملات مربوط به سیمان تیپ ۲ به میزان ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تن بوده است.


همچنین درمجموع ۷۴ شرکت محصولات خود را در تالار سیمان بورس کالا عرضه و به فروش رساندند که بیشترین حجم معامله متعلق به شرکت سیمان آبیک با معامله نزدیک به ۱.۸ میلیون تن بود. بعد از سیمان آبیک بیشترین حجم معامله این گروه مربوط به سیمان ساوه با یک میلیون و ۳۴۷ هزار تن و سیمان تهران با یک میلیون و ۲۴۸ هزار تن بود.


سیمان صوفیان نیز نزدیک به ۱.۲ میلیون تن سیمان در بورس فروخت و سیمان مازندران ۱.۱ میلیون تن از محصول خود را در بورس به فروش رساند. سیمان خوزستان هم بیش ازز یک میلیون تن محصول در این مدت فروخت و سایر شرکت ها حجم پایین تری را در این بازار شفاف به فروش رساندند.


سایر شرکت های سیمانی که در این مدت موفق به فروش محصول خود از مسیر بورس کالا شدند شامل شرکت های سیمان سپاهان، ارومیه، هرمزگان، شاهرود، صنایع سیمان سامان غرب، بجنورد، شرق، خزر، فارس نو، هگمتان، فیروزکوه، کرمان، شمال، خاش، عمران انارک، ممتازان کرمان، اردستان، داراب، نیزار قم، پیوند گلستان، آذر آبادگان خوی، قائن، آرتا اردبیل، فراز فیروزکوه، فارس، دورود، گروه صنعتی ومعدنی سیمان تجارت مهریز، زابل و زاوه تربت هستند.


افزون بر این شرکت های سیمان غرب، منددشتی، بهبهان، دشتستان، کارخانجات سیمان لامرد، صنایع سیمان شهرکرد، خمسه، مجتمع سیمان غرب آسیا، صنایع سیمان گیلان سبز، ساروج اصفهان، کردستان، صنایع سیمان نهاوند، کویر کاشان، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، کاوان بوکان، ایلام، زنجان، کیاسر، بین المللی ساروج بوشهر، اصفهان، توسعه ماهان کرمان، سفید شرق، جوین، لار سبزوار، باقران، سفید نی ریز، استهبان، سپهر قیر و کارزین، لارستان، کارون، خاکستری نی ریز، سفید ارومیه، نائین، اکباتان، یاسوج، بین‌المللی ساروج بوشهر، قشم، سفید بنوید و آباده از دیگر شرکت های حاضر در تالار بورس کالا بودند که محصولاتشان با استقبال خریداران معامله شده است.


انتهای خبر

0
0