بورس۲۴
1401/02/21
12:05
«شاوان» ۸۰۰ میلیارد تومانی شد

بورس ۲۴ : شرکت پالایش نفت لاوان صبح امروز مجمع عمومی عادی فوق العاده ای را برگزار کرد تا در خصوص صدور مجوز افزایش سرمایه رای گیری شود. در این جلسه گفته شد که با توجه به این که در بخش تولید نفتا که در گذشته با مازاد تولید همراه بودیم و اقدام به فروش آن کردیم اما از سال قبل تا کنون تولید این محصول به شدت با کاهش مواجه شده است. به همین دلیل شرکت طرحی را در دستور کار خود قرار داد تا از نفت کوره بتواند فرآورده های ویژه دیگری را تولید کند تا از این طریق به نقدینگی شرکت کمک شود. اما همین پروژه نیز به نقدینگی نیاز داشت.

«شاوان» 800 میلیارد تومانی شد

بورس۲۴ : شرکت پالایش نفت لاوان صبح امروز مجمع عمومی عادی فوق العاده ای را برگزار کرد تا در خصوص صدور مجوز افزایش سرمایه رای گیری شود.


در این جلسه گفته شد که با توجه به این که در بخش تولید نفتا که در گذشته با مازاد تولید همراه بودیم و اقدام به فروش آن کردیم اما از سال قبل تا کنون تولید این محصول به شدت با کاهش مواجه شده است. به همین دلیل شرکت طرحی را در دستور کار خود قرار داد تا از نفت کوره بتواند فرآورده های ویژه دیگری را تولید کند تا از این طریق به نقدینگی شرکت کمک شود. اما همین پروژه نیز به نقدینگی نیاز داشت.


این پروژه کلید خورد و در این خصوص ۱۳ شرکت در مناقصه پذیرفته شدند و هم اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم. زمین این پروژه نیز در مرحله آماده سازی قرار دارد. با راه اندازی این طرح علاوه بر کمک به بهبود نقدینگی شرکت، فرآورده های جدیدی از نفت کوره تولید خواهد شد. زمان اتمام پروزه دو سال پیش بینی شده است.


در خصوص آخرین وضعیت پالایشگاه نفت لاوان گفته شد که این شرکت رو به جلو در حال حرکت است و طرح های جدیدی را به منظور تامین سود سهامداران در دستور کار دارد.


درباره نرخ خوراک گفته شد که کلیه تولیدکنندگان این صنعت نرخ پیشنهادی مصوب خوراک را به دولت ارائه کرده اند و این پیشنهادها بر تصمیمات دولت بی تاثیر نبود.


در پایان جلسه در خصوص افزایش سرمایه رای گیری شد و این تصمیم به تصویب مجمع رسید. بر اساس تصمیمات این جلسه سرمایه شاوان از حدود ۱۱۴ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.


این افزایش سرمایه ۶۰۰ درصدی از محل سود انباشته است و به منظور اجرای طرح احداث واحدهای برج تقطیر در خلا و قیرسازی تصویب شد.

انتهای خبر

0
0