بورس پرس
1400/03/05
00:00
نتیجه اولین مجمع سالانه "سپیدار" پس از عرضه اولیه / زمان تقسیم و خبر خوش

اولین مجمع شرکت سپیدار سیستم پس از ورود به فرابورس و عرضه اولیه با تقسیم ۲۰۰ تومان سود هر سهم و خبر خوش مدیرعامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،اولین مجمع سپیدار سیستم آسیا پس از ورود به فرابورس ، دیروز با حضور ۷۹.۹۵ درصدی سهامداران تشکیل و با تقسیم۴۰ میلیارد تومانی معادل ۲۰۰ تومان از سود ۴۵۷۳ ریالی برای هر سهم موافقت شد. همچنین ۵۰ میلیارد تومان به حساب اندوخته لحاظ شد تا در مجمع دو هفته آینده برای افزایش سرمایه استفاده شود .


در این مجمع با توجه به سود ۴۵۷۳ ریالی به ازای هرسهم، هیات‌مدیره پیشنهاد مبنی بر توزیع ۲۰۰ تومانی سود نقدی به ازای هر سهم را ارائه داد که به تصویب رسید. این سود از ۲۶ خرداد از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.


گزارش مدیرعامل از افزایش چند متغیر مهم


براساس این گزارش، حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم از رشد ۱۰۶ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۲۲ و ۱۴۹ درصدی مشتریان و سود عملیاتی در سال قبل خبر داد و گفت: سپیدار علی‌رغم شرایط سال گذشته و دورکاری حداکثری، عملکرد موفقی در رشد و توسعه کسب‌وکار داشت و توانست تعداد مشتریان سپیدار و دشت را به بیش از ۶۳۰۰۰ مشتری برساند.


وی ادامه داد: رویداد مهم سال گذشته عرضه اولیه سهام "سپیدار" بود که ۱۷ دی ۹۹ انجام و این شرکت با نماد "سپیدار" به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. سرمایه فعلی این شرکت هم ۲۰ میلیارد تومان است.


رنجبری با اشاره به جزییات عملکرد مالی سپیدار سیستم گفت: طبق آمارها این شرکت سال گذشته نیز در مسیر موفقیت و انجام کامل تعهدات به سهام‌داران حرکت کرده و در این راستا ۱۰۱ درصد از بودجه درآمد عملیاتی محقق شد . همچنین ۱۰۰ و ۱۱۸ درصد از سود عملیاتی و سود خالص تحقق یافته که نشان از روند رو به رشد و دقت در هدف‌گذاری‌ها دارد. با توجه به تخقق این اعداد ، خبر خوب برای سهامداران این است که سود هر سهم در سال سال گذشته به ۴۵۷۳ ریال رسید.


به گفته وی ، توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگی ، توسعه شبکه نمایندگان با فعالیت ۲۹۰ نماینده سپیدار، دشت و آموزش ، جذب ۹۵۰۰ مشتری جدید، توسعه محصولی و پاسخ‌گویی به بخش بزرگ‌تری از مشتریان از جمله فعالیت‌های تکمیل راهکار بازار پخش بود تا این سیستم پاسخگوی مشتریان بیشتری در بازار باشد. همچنین شرکت سپیدار سیستم آسیا دستاوردهایی مثل توسعه محصول دشت، تکمیل سبد محصولات حوزه بازرگانی و همچنین برقراری ارتباط محصولی با کسب‌وکارهای آنلاین را در کارنامه توسعه محصولات داشت.


سرخط اهداف استراتژیک سال جدید


مدیرعامل سپیدار سیستم با اشاره به برنامه‌های استراتژیک شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از اهداف و نقاط تمرکز شرکت در سال جدید تولید محصول سپیدار ابری بر بستر تکنولوژی‌های روز ‌است. به کمک گروه متخصص، زیرساخت‌ها آماده و خط کسب و کاری جدیدی به موازات محصولات فعلی توسعه می‌یابد . این تکنولوژی‌ها مسیر توسعه‌ محصولات را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.


رنجبری افزود: توسعه بازار و گسترش شبکه نمایندگان، توسعه خدمات پشتیبانی و اجرای طرح فراگیر آموزش از جمله دیگر اهداف استراتژیک سپیدار سیستم است.






شرکت سپیدار سیستم سال ۸۷ با هدف پاسخ گویی به نیازهای نرم افزاری بازار شرکتهای کوچک و اصناف و ارائه خدمات به مشتریان این بخش از بازار تاسیس شد. موضوع عملیات شرکت مطابق اساسنامه شرکت عمدتا درزمینه اجرای طر حهای جامع فناوری اطلاعات شامل تحلیل، تولید، استقرار،راه اندازی و پشتیبانی راهکارهای مبتنی بر نرم افزار و همچنین تجارت الکترونیک در بازارهای کسب وکار کوچک و اصناف شامل تحلیل، طراحی، تولید، فروش،اجاره و پشتیبانی نرم افزا رهای جامع کاربردی و ایجاد بسترهای لازم، انجام خدمات مشاوره در زمینه های فناوری اطلاعات و سایر موضوعات مرتبط با موضوع شرکت است.


سپیدار با نگاهی نوآورانه و ارائه کارآمدترین راهکارهای نرم افزاری جهت تحقق چشم انداز کسب وکارهای کوچک، اولین انتخاب بازار است. سپیدار سیستم در آینده نزدیک با بکارگیری زیرساخ تهای به روز و قابل توسعه در تولید محصولات خود نظیر نرم افزارهای کلاد (ابری)، اپلیکیش نهای موبایل، BI و... سعی در ایجاد و توسعه بازارهای جدید جهت رشد کسب وکار خود دارد. شرکت با تمرکز بر سادگی و هوشمندی محصولات خود همواره سعی در حفظ پایداری و ایجاد امنیت بالا برای نرم افزا ر های خود داریم.


اقدامات سال ۱۳۹۹


اهداف سال ۱۳۹۹ سپیدار سیستم و اقدامات انجام شده در راستای آ نها در دوره مورد گزار ش به شرح زیر است: تولید و توسعه محصولات جدید و شناسایی فرصتهای همکاری با دیگر شرکتهای نرم افزاری با هدف توسعه بازار و کسب و کار ، توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگان ، توسعه آموزش و افزایش سطح آگاهی مخاطبان ، حفظ جایگاه سپیدار سیستم به عنوان رهبر بازار در ارائه راه کارهای نرم افزاری در بازار کسب وکارهای کوچک و توسعه توان مدیریتی شرکت .


سپیدار با ارائه محصولاتی نظیر پخش و سفارشات خارجی بازار تحت پوشش را گسترش داده است. ارتباط محصول CRM شرکت سرو نو با سبد محصولی سپیدار، ارتباط نر مافزار دشت با سامانه سفارشگیری همکاران سیستم (فرسان ( و ارتباط با دستگاه کارتخوان و تولید "حسابداری دشت" به عنوان محصول جدید شرکت در حوزه اصناف نیز از دیگر اقدامات سپیدار سیستم در راستای توسعه محصولات خود بوده است.


پیرو افزایش نیازمندی استفاده از فروش اینترنتی جهت عرضه کالا به مصرف کنندگان،شرکتهای زیادی از این امکان جهت عرضه کالاهای خود استفاده م یکنند. بنابرهمین نیاز، امکان سنجی ارتباط آنلاین با نرم افزار سپیدار مطرح گردید و تهیه وب سرویس ارتباط سپیدار و فروشگاه سازهای اینترنتی آغاز گردید. در زمستان سال ۱۳۹۹ عرضه محدود این راهکار انجام شد و در سال آینده عرضه گسترده این راهکار و همچنین برقراری ارتباط با محصول دشت در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می کنیم که با ارائه API های محصولی بتوانیم با عمده شرکتهای دارای فروشگاه سازهای معتبر ارتباط نرم افزاری داشته باشیم.


سرمایه گذاری در ۴۰ درصد از سهام شرکت فناوران نوین سپیدز ایرانیان


وجود پتانسیل بالا و زمینه ایجاد ارزش افزوده بیشتر موجب شده تا هیات مدیره شرکت سپیدار سیستم تصمیم به سرمایه گذاری در شرکتهایی بگیرند که زنجیره ارزش شرکت را در بازار تکمیل نماید و بخشهای دیگری از بازار را به بازار فعلی اضافه نماید . در همین راستا سرمایه گذاری در ۴۰ درصد از سهام شرکت نرم افزاری فناور ان نوین سپیدز ایرانیان در مرد اد ماه سال ۱۳۹۷ صورت پذیرفت . شرکت نرم افزاری فناوران نوین سپیدز ایرانیان در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با ارائه نرم افزارهای مدیریت رستوران آغاز کرده است.


مهمترین اهداف سال۱۴۰۰


تمرکز بر عرضه محصول جدید سپیدار مبتنی بر کلاد ، توسعه کسب و کار دشت ، توسعه آموزش فراگیر سپیدار ، توسعه و گسترش شبکه نمایندگی با رویکرد انطباق با عرضه محصولات جدید ، عرضه محصولات بازارهای عمودی، نوآوری در بازار و جذب بازار جدید و افزایش سهم بازار سپیدار سیستم


آشنایی با بازار و صنعت


صنعت نرم افزار به عنوان یکی از صنایع پیشرو شناخته شده است با توجه به رویکردهای جدید تکنولوژی تاثیر این صنعت در زندگی روزمره افراد و ادامه حیات کسب وکارها بر کسی پوشیده نیست این صنعت به دلیل همین جذابی تها همواره مورد توجه فعالین و سرمایه گذاران بوده است .


رشد صنعت نرم افزار در جهان بسیار سریع و به نوعی کم سابقه است . این صنعت نه تنها در حوزه سازمانی بلکه در زندگی اجتماعی اقشار مختلف جامعه نیز به طرزچشمگیری موثر است . در حوزه سازمانی این صنعت، پتانسیل بسیار بزرگی، هم در داخل و هم برای ارائه این خدمات به سایر کشورها وجود دارد که هنوز به اندازه کافی از آن استفاده نشده است . امروزه، با توجه به پیچیدگی های کسب وکارها و تعدد پارامترهای موثر در عملیات، درک صحیح و برمبنای اطلاعات به روز و درست،لازمه تصمیم گیری های دقیق است . مدیران برای اتخاذ تصمیمات موثر نیاز دارند تا اطلاعات دقیقی از وضعیت سازمان و کسب وکار خود داشته باشند .


امروزه کسب وکارهای کوچک نقش مهمی در اقتصاد بازی می کنند و درصد بالایی از تولید ناخالص ملی کشورها ا ر ایجاد می نمایند . این کسب وکارها با توجه به خصوصیت چابکی و نوآوری، همواره در ایجاد بازار کار مناسب، نقش موثری را دارند . در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کسب وکارهای کوچک نقش حیاتی در توسعه تولید و خدمات ایفا می کنند و بنا بر آمارهای وزارت صنعت معدن و تجارت، بخش بزرگی از کسب وکارهای کشور در حوزه کسب وکارهای کوچک طبقه بندی شده و به صورت کلی این بازار به دو قسمت بازار شرکت های کوچک واصناف تقسیم می شوند .


بر اساس آخرین اطلاعات رسمی، حدود ۲۵۰ هزار شرکت کوچک در کشور فعالیت می کنند . با توجه به سرعت تغییرات در این بازار و نیاز مدیران این شرکتها به دسترسی به موقع به اطلاعات، از مد تها پیش نیاز به استفاده از نرم افزارهای قابل اتکا، با پیچیدگی کمتر و با قیمت مناسب برای این بازار احساس شده است .


با توجه به آخرین اطلاعات، حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می کنند که بر اساس برآوردها، حدود ۱ میلیون واحد صنفی، نیاز به استفاده از نرم افزارمدیریت فروشگاه دارند . با توجه به تعداد بالای این بخش از بازار و فرصتهای قانونی که برای سیستم پذیر شدن اصناف پیش بینی می شود ازیک سو و استفاده روز افزون از فناوری اطلاعات در این بخش از بازار از سوی دیگر، ظرفیت زیادی را ایجاد می کند .


معرفی محصولات


نرم افزار سپیدار با شعار » ساده و پایدار « نرم افزاری مناسب برای مدیریت هوشمندانه شرک تهای کوچک شامل مجموع های از نر مافزارهای مالی و اداری و عملیاتی ویژه کسب وکارهای کوچک است که را هاندازی آسان، سهولت استفاده و گزار شهای متنوع موجود در آن به مشتریان این امکان را م یدهد تا با سهولت و دقت بالا فعالیتهای شرکت خود را مدیریت نمایند . در حال حاضر این راهکار به بیش از ۴۲۰۰۰ مشتری عرضه گردیده است .


محصول سپیدار شامل ماژولهای حسابداری، دریافت و پرداخت، حقوق و دستمزد، مدیریت دارای یها، انبار، مشتریان و فروش، خرده فروشی، سفارش کارو پخش سرد و گرم، پیمانکاری، مدیریت تردد، ارتباط سپیدار و CRM سرونو،سفارشات خارجی است که در قالب بسته های تولیدی، خدماتی، بازرگانی، پیمانکاری،پخش و سفارش گیری، برای مدیریت چابکتر شرک تهای کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب وکارها، کاربری بسیار ساد های دارد .


محصول سپیدار در سال ۹۹ نیز مطابق برنامه تولید سالانه خود، توسعه و بهبود پیدا کرده است . پوششدهی نیازمند یهای حوزه پخش در بخش کسب و کارهای کوچک در سال ۹۷ در برنامه تولید قرار داشت و امکانات آن در سال ۱۳۹۸ به بازار عرضه گردید . در سال ۹۹ سیستم پخش گرم نیز در راستای پاسخگوییبه مشتریان پخش تولید و به بازار عرضه شد . سیستم پخش سپیدار افزون بر برخورداری از امکانات اصلی ماژول فروش، در کنار سایر ماژو لها نیازمند یهای کسب وکار را به خوبی پاسخ می دهد و با انعطاف پذیری بالا، امکان پاسخ گویی به پیچیدگی های فرآیندهای فروش مویرگی را فراهم کرده است . همچنین سیستم سفارشات خارجی نیز در راستای پاسخگویی به مشتریان تولید و در زمستان ۹۹ به بازار ارائه شد .


بازار اصناف و فروشگاه ها از سال ۹۳ با عرضه محصول دشت در محدوده بازار هدف سپیدار سیستم قرار گرفت، با توجه به جوان بودن این بازار و ورود جدید شرکت سپیدار سیستم در این حوزه، پیشرفت قابل توجه ای در این بازار صورت گرفت و در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰۰ نسخه از این محصول به اصناف مختلف نظیر سوپرمارکت، آرایشی بهداشتی، پوشاک، ابزار و یراق و لوازم یدکی به فروش رسیده است . امکان حسابداری دشت نیز جهت جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار در زمستان ۹۹ به بازار عرضه شد .


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0