رمزارز نیوز
1402/03/14
15:38
۲ اتفاقی که بازار رمزارزها را تکان داد!

در این خبر، دو رویداد بزرگ را مرور می‌کنیم که نه تنها چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را تغییر داده‌اند، بلکه اثری… مطالعه مطلب ...

در این خبر، دو رویداد بزرگ را مرور می‌کنیم که نه تنها چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را تغییر داده‌اند، بلکه اثری فراموش‌نشدنی بر آگاهی جمعی دنیای رمزارزی بر جای گذاشته‌اند.


ژوئن ۲۰۲۱: رسمیت قانونی بیت کوین در السالوادور

در ۹ ژوئن ۲۰۲۱، السالوادور، یک کشور کوچک آمریکای مرکزی، تصمیمی تاریخی گرفت؛ زیرا نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور، پذیرش بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرد. با این تصمیم پیشگامانه، اولین بار بود که بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی به رسمیت شناخته شد.


در زمانی که بسیاری از کشورها در حال تشدید مقررات خود بر صنعت ارزهای دیجیتال بودند، حرکت السالوادور توجه زیادی را به خود جلب کرد. تصویب قانون بیت کوین، مزایای مختلفی را برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران رمزارزی فراهم کرد.


اما این تصمیم با مخالفت سازمان‌های مالی جهانی و کارشناسان اقتصادی مواجه شد. صندوق بین‌المللی پول (IMF) از السالوادور خواست بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی حذف کند. در همان زمان، بانک جهانی در مورد اثرات زیست محیطی و موضوعات شفافیت تبادلات بیت کوین ابراز نگرانی کرد و از کمک به اجرای آن خودداری کرد.


2 اتفاقی که بازار رمزارزها را تکان داد!

رئیس جمهور بوکله بدون نگرانی، برنامه‌های خود را برای استفاده از انرژی زمین-گرمایی تجدیدپذیر کشورش برای استخراج بیت کوین اعلام کرد و شرکت‌های محلی را تشویق کرد که برای پرداخت حقوق از BTC استفاده کنند.


در سپتامبر ۲۰۲۱، السالوادور با تبدیل شدن به اولین کشوری که بیت کوین خرید و ۲۰۰ بیت کوین اولیه را به دست آورد، دوباره تاریخ‌ساز شد. این آغاز ورود این کشور به بازار ارزهای دیجیتال بود و خریدهای بیشتری به دنبال آن انجام شد. السالوادور در حال حاضر دارای بیش از ۲۳۸۰ بیت کوین است که علی‌رغم نوسانات قابل‌توجه قیمت این دارایی، اطمینان تزلزل‌ناپذیری نسبت به آینده این دارایی دارد.


اکتبر ۲۰۲۱: رالی سهموی شیبا اینو

صنعت کریپتو با دستاوردهای کوتاه‌مدت چشمگیر غریبه نیست، اما افزایش فوق‌العاده شیبا در سال ۲۰۲۱، همه را غافلگیر کرد. این رالی سهموی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مالی در تاریخ است.


به دنبال موفقیت دوج کوین، بازار کریپتو شاهد ظهور میم کوین‌های مختلف از جمله شیبا (SHIB) بود. Shiba Inu که در سال ۲۰۲۰ به عنوان آزمایشی در ساخت جامعه غیرمتمرکز تاسیس شد، شروعی متوسط در ژانویه ۲۰۲۱ با حداقل فعالیت تجاری داشت. این میم‌کوین به قدری ارزان بود که با کمتر از ۱ دلار، می‌شد بیش از ۱۳.۶ میلیارد SHIB را خریداری کرد که هر واحد آن ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۷۳ دلار قیمت داشت.


2 اتفاقی که بازار رمزارزها را تکان داد!

رتبه شیبا به سرعت در ارزش بازار و محبوبیت بالا رفت و باعث شد صرافی‌های ارزهای دیجیتال بیشتری آن را در پلتفرم‌های خود فهرست کنند. با چند برابر شدن تعداد صرافی‌های ارائه‌دهنده این کوین، ترس از دست دادن (FOMO) باعث هجوم دارندگان شیبا اینو شد و نقدینگی را افزایش داد.


تا اکتبر سال ۲۰۲۱، شیبا شش صفر را از دست داد و پله پله به بالاترین حد تاریخ رسید و تنها در یک سال به رشد خیره‌کننده ۱۰۰ میلیون درصدی دست یافت! عامل مهم دیگری که در این رالی نقش داشت، راه‌اندازی ShibaSwap، صرافی غیرمتمرکز این میم کوین، در ژانویه ۲۰۲۱ بود. این پلتفرم نقدینگی را بهبود بخشید.


انتهای خبر

0
0