همفکران
1401/06/29
11:16
مجمع #وسبحان 📌به گزارش همفکران، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در پاسخ به سوالات سهامداران عنوان شد: ✅ تناقض بین NAV که اخی...

مجمع


#وسبحان



📌به گزارش همفکران، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در پاسخ به سوالات سهامداران عنوان شد:



✅ تناقض بین NAV که اخیری که پایا تدبیرپارسا اعلام کرده با گزارش وسبحان به این دلیل است که تدبیر این نرخ را بر اساس کارشناسی دادگستری اعلام کرده است.



✅ ۳۳۴ میلیارد تومان از پتروشمیران مطالبه داشتیم که حدود ۸۳ میلیارد تومان وصول‌شده و بر اساس اعلام شرکت باقی در ماه۱۰ تسویه می‌شود، پیگیری می‌کنیم که زودتر مطالباتمان را بگیریم.



✅حدود ۱۸ درصد از پرتفوی سبحان متعلق به اوراق است که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.



✅مدام پایه پولی و نقدینگی را رصد می‌کنیم. علیرغم همه پیش‌بینی‌ها نقدینگی تنها ۶ درصد رشد داشته است. اگر شرایط تورمی شود، استراتژی جدیدی تعریف می‌کنیم. حدود ۱۹ درصد از تورم به خاطر حذف ارز ۴۲۰۰ رخ‌داده است.



✅شرکت هیچ اصراری برای تداوم سرمایه‌گذاری ندارد. فروش جم پیلن منوط به شرایط دارد، این‌که به چه قیمتی خریدار داشته باشد، شرایط بازار به چه گونه باشد. هرگونه تصمیم‌گیری دراین‌باره از طریق کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد. بر اساس شرایط اقتصادی روز استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت تغییر پیدا می‌کند.



✅ ۱۲.۵درصد پتروشیمران را داریم، کنترل و تصمیم‌گیری درباره پذیرشش در بورس در ید ما نیست، اما از بورسی شدن آن استقبال می‌کنیم. نماینده شرکت پتروشمیران در مورد بورسی دراین‌باره توضیح داد: بورسی شدن این شرکت جزو ماموریت‌های شرکت است و به نظرم در میان‌مدت این بحث به نتایج خاصی نمی‌رسد و با توجه به ترکیب دارایی‌های شرکت خبر قطعی در موردپذیرشش نیست.



✅ جم پیلن همچنان مشکل خوراک را دارد و این تهدید وجود دارد. جم پلین دنبال اصلاح خوراک هستند که اگر این اتفاق بیافتد کاهش سود آروی نخواهیم داشت.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0