اقتصاد آنلاین
1400/05/24
08:14
مدیران شرکت‌های حفاری ورشکسته آمریکایی ۱۹۹ میلیون دلار پول گرفتند

مدیران شرکت‌های اکتشاف نفت و گاز آمریکایی با وجود ورشکسته شدن شرکتشان، مجموعا ۱۹۹ میلیون دلار پول نقد دریافت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گروه پابلیک سیتیزن در گزارشی اعلام کرد ۷۶ مدیر ۲۵ شرکت بزرگ نفت و گاز ورشکسته آمریکایی در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ پاداش و حسن انجام کار نقدی دریافت کردند. در این بین، بیش از ۱۰ هزار نفر از کارمندان این شرکتها شغلشان را از دست دادند.


رونق صنعت نفت شیل که آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد، به پشتوانه میلیاردها دلار بدهی بود. دو دور ریزش بازار از سال ۲۰۱۴ باعث ورشکستگی شرکت‌های انرژی آمریکایی شد.


رابرت وایس من، رییس پابلیک سیتیزن در بیانیه ای اعلام کرد صنعت سوخت فسیلی نماد رفاه تشکیلاتی نسنجیده به مدت چندین دهه بوده و از یارانه های متعدد، تخفیفهای مالیاتی و الطاف رگولاتوری برخوردار شده است.


البته اکثر تولیدکنندگان شیل از زمان ریزش بازار در سال میلادی گذشته، انضباط مالی را در پیش گرفته و بدهی شان را کاهش داده و به تقویت افزایش سود سهامداران متمرکز شده اند و با رشد قیمتهای نفت و گاز، ترازنامه آنها تحکیم شده است.


طبق این گزارش، هر کدام از مدیران نفت و گاز پس از ورشکستگی شرکت به طور میانگین ۲.۶ میلیون دلار پول نقد دریافت می کنند. این مطالعه اشکال دیگر پاداش را در نظر نگرفته است.


بر اساس گزارش بلومبرگ، همچنین شرکت‌های مورد بررسی تنها ۲۸۱ میلیون دلار اوراق قرضه برای پوشش خسارتهای محیط زیستی خریداری کردند که کمتر از ۲۰ درصد دیون محیط زیستی برآورد شده برای آنها بوده است.


انتهای خبر

0
0