ایبنا
1400/07/03
07:56
چرخه تخصیص اعتبار به تولید با ارائه کارت اعتباری اصلاح می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با اجرای طرح کارت اعتباری در قالب زنجیره تامین چرخه تخصیص تسهیلات بانکی به بخش تولید اصلاح می‌شود.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا ، در رابطه با تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم مبتنی بر زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: این کارت در تمام دنیا عرف بوده و در آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از اینرو استفاده از این کارت‌ها در این شرایط می‌تواند به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.


وی ادامه داد: نباید به اعطای کارت اعتباری در جهت کمک به مردم اکتفا کرد و باید اقتصاد از ریشه درست شود یعنی برای اینکه بتوانیم قدرت خرید مردم را درست کنیم باید به صورت علمی این اتفاق بیفتد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق مثبتی که در تخصیص این کارت‌ها افتاده این است که به جای پول از اعتبار استفاده شده، زیرا اعتبار از همه جهات برای کشور و دولت بهتر است، زیرا این اعتبار سبب نمی‌شود نقدینگی در کشور افزایش پیدا کند و همچنین باعث می‌شود تولید به حرکت در بیاید.


بابایی کارنامی افزود: در گذشته کارت‌های اعتباری براساس پول بود و این پول توسط مردم در موارد دیگری به غیر از خرید کالا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اصلا این یارانه به سمت تولید نمی‌رفت، ولی با این ابتکار می‌توان گفت که چرخه معیوب درست شده است.


وی بیان کرد: امروزه کمک به تولید کشور باید جزء اولویت‌های دولت جدید باشد، از اینرو این کارت‌های اعتباری می‌تواند به تولید کشور کمک کند و باعث رونق آن شود و همچنین به مردم در جهت تهیه نیازهای خودشان کمک خواهد کرد.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت این روش بانک‌ها درست است و باید ادامه دار باشد، اما باید اجازه دهند تیم اقتصادی جدید دولت سر و شکل بگیرد و همچنین مجلس شورای اسلامی بیشتر بر روی این حرکت کار کند تا به صورت زیرساختی انجام شود.


انتهای خبر

0
0