همفکران
1400/06/07
09:25
تغییر سهام سهامداران عمده/ وزنه فروش حقیقی ها سنگین تر شد

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

شروع هفته بیشتر با فروش روبرو بوده است، در گروه بانکی‌ها صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رساند، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه مالی سپهر صادرات یکصد میلیون از سهام بانک صادرات همچنین شرکت بیمه کارآفرین بیش از ۱۹۹ میلیون و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۳۰ میلیون از سهام بانک کارآفرین را بفروش رساندند در ادامه فروش‌ها بانک سینا و بانک دی نیز فروشنده داشتند .


در دارویی‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۲ میلیون سهام گروه داروی برکت را خریداری کرد، بیش از چند ماه است که ستاد اجرایی فرمان امام همواره خریدار سهام گروه دارویی برکت است، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا نیز نزدیک به ۲ ‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد.


شرکت سرمایه‌گذاری البرز یک‌میلیون و شرکت صندوق ضمانت ۲ میلیون از سهام داروسازی فارابی را همچنین صندوق سرمایه‌گذاری توازن کوروش ۴ میلیون از سهام داروسازی کوثر را بفروش رساندند ، شرکت البرز نیز ۲ میلیون از سهام داروسازی تولید دارو، همچنین شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ۲ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری توازن کوروش ۲ میلیون از سهام داروسازی امین را بفروش رساندند.


صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن که طی هفته گذشته ۱۷ میلیون از سهام سپید ماکیان را بفروش رسانده بود روز شنبه نیز بیش از ۸ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همچنان خریدار است، این مجموعه که طی این هفته ۲۰۴ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود مجددا روز شنبه ۸۰ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، همچنین این مجموعه در اقدامی دیگر ۶۴ میلیون سهام فولاد کاوه جنوب کیش را نیز خریداری کرد اما شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن مجددا ۵۰ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را بفروش رساند.


شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا ۳۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران بفروش رساند، شرکت صبا میهن که روز چهارشنبه نیز ۲۴۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رسانده بود مجددا ۲۰۷ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند همچنین در مقابل موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که بیش از ۲۶۰ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرده بود مجددا ۲۳۷ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد .


شرکت صادر فر نیز که روز گذشته معاملاتی ۸ میلیون از پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا یک‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد همچنین در شرکت کیسون نیز شخص حقیقی اقدام به فروش ۳ میلیون از سهام خود کرد اما در مقابل شخص حقیقی نزدیک به ۸ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد .



انتهای خبر

0
0