بلومبرگ فارسی
1399/11/20
10:13
🔴 آفریقای جنوبی روند واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را متوقف کرد. مقامات بهداشتی آفریقایی جنوبی به دلیل تایید ایمن نبودن واکسن آسترازنکا در برابر...

🔴 آفریقای جنوبی روند واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را متوقف کرد.




مقامات بهداشتی آفریقایی جنوبی به دلیل تایید ایمن نبودن واکسن آسترازنکا در برابر گونه جدید ویروس کرونا، دستور توقف استفاده از آن را صادر کردند.



پس از انتشار نتایج مطالعات جدید که حاکی از ناایمن بودن واکسن آسترازنکا بر روی گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای آفریقای جنوبی، استفاده از این واکسن در آفریقای جنوبی متوقف شد. مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی اعلام کردند در حال حاضر واکسیناسیون با واکسن های جانسون اند جانسون و فایزر پیش می رود.



شرکت آسترازنکا شنبه اعلام کرد که بر اساس نتایج مقدماتی یک مطالعه، واکسن کووید-۱۹ این شرکت به نظر می رسد روی سویه آفریقای جنوبی ویروس کرونا چندان اثربخش نیست. این فایننشال تایمز بود که پیش تر داده های مقدماتی این مطالعه را که از سوی دانشگاه ویتواترزراند Witwatersrand آفریقای جنوبی و دانشگاه آکسفورد، انجام شده است، منتشر کرد.



در حال حاضر سه سویه از ویروس کرونا، دانشمندان و کارشناسان بهداشتی را نگران کرده است، سویه های موسوم به انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی که به نظر می رسد راحت تر از بقیه انتقال می یابند. سخنگوی آسترازنکا گفت قادر به تایید کارآمدی این واکسن در برابر صورت شدید این بیماری و بستری ناشی از آن نیستند، زیرا افراد مشارکت کننده عمدتا جوان و سالم بودند.




https://edition.cnn.com/۲۰۲۱/۰۲/۰۷/health/south-africa-astrazeneca-vaccine-study/index.html




بلومبرگ فارسی✔️



انتهای خبر

0
0