سینا سلیمانی
1399/10/30
15:36
🎯#کاوه یک گزارش خوب دیگه از فولادسازها ! فولاد کاوه ۹ ماهه ۱۶۷ تومان سود خالص محقق کرده که این عدد برای کل نیمه اول سال ۸۰ تومان بوده ! متوسط نرخ ...

🎯#کاوه



یک گزارش خوب دیگه از فولادسازها ! فولاد کاوه ۹ ماهه ۱۶۷ تومان سود خالص محقق کرده که این عدد برای کل نیمه اول سال ۸۰ تومان بوده ! متوسط نرخ شمش در بهار حدود ۵.۵ میلیون تومان ، در تابستان ۶.۷ میلیون تومان و در پاییز حدود ۹ میلیون تومان بوده. با شمش ۹ میلیونی در پاییز به اندازه کل شش ماه نخست ساخته و در زمستان با نرخ شمش ۱۳ تومانی بورس کالا و شمش صادراتی حدود ۶۰۰ دلاری ، میتونه حدود بیش از ۲۴۰ تومان محقق کنه.



در تحلیل قبلی با درنظر گرفتن افت تقاضا در بورس کالا و شمش ۴۴۵ دلاری برای نیمه دوم سال پیش بینی کرده بودیم که ۲۳۰ الی ۲۴۰ تومان بسازه که به راحتی به این عدد میرسه و اگر اتفاق خاصی نیوفته و مفروضات پا برجا بمونه میتونه تا ۲۶۰ الی ۲۷۰ تومان هم در سال ۹۹ محقق کنه.



برای سال ۱۴۰۰ با متوسط شمش ۴۸۰ دلاری ( محتاطانه ) پیش بینی سود ۳۷۴ تومان رو داشتیم که این عدد میتونه کف سود کاوه باشه و در صورتی که شمش بالای ۵۵۰ دلار باقی بمونه ، با دلار ۲۴۰۰۰-۲۵۰۰۰ تومانی میتونه تا ۴۰۰-۴۴۰ تومان هم محقق کنه.

انتهای خبر

0
0