کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/29
13:23
✅اُفت هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۷۷۰ واحد افت به رقم یک...

✅افت هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۷۷۰ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد رسید.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن ۱۷۸ هزار واحد رشد کرده و در رقم ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحد متوقف شد. معامله گران در این بازار ۴۴۳ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پتروشیمی نوری، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل مبین انرژی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۶ واحد افت به رقم ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد رسید. فعالان در این بازار ۲۳۱ هزار معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که بیمه پاسارگاد، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل تولید نیروی برق دماوند و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس ایجاد کردند.

انتهای خبر

0
0