آکادمی هلاکوئی
1399/10/22
12:40
تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه ۲۲ دی

در دو جلسه گذشته، شاهد یک روند نزولی…

در دو جلسه گذشته، شاهد یک روند نزولی شدید در قیمت بیت کوین و اتریوم تا زیر ۳۸۰۰۰ و ۱۱۰۰ دلار بودیم. قیمت ETH نتوانست بالاتر از حمایت ۱۲۰۰ دلار باقی بماند و به شدت به زیر ۱۱۵۰ دلار ریزش کرد.


پس از بسته شدن قیمت زیر سطح ۱۲۰۰ دلار، یک موج نزولی قوی ایجاد شد. مهمتر از آن، در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD زیر کانال صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به ۱۲۵۰ دلار ، قیمت شکسته شد.


این جفت ارز حتی سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی حرکت صعودی ۸۹۰ دلار به ۱۳۵۱ دلار را شکست. قیمت اتر ۲۰٪ کاهش یافته و اکنون به حمایت ۱۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) نزدیک می شود.


نمودار قیمت اتریوم 2 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه 22 دی

سطح اصلاحی ۷۶.۴ درصد فیبوناچی حرکت صعودی کف نوسانی ۸۹۰ دلار به سقف قیمت ۱۳۵۱ دلار نیز نزدیک سطح ۱۰۰۰ دلاری قرار دارد و به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند. میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) نیز نزدیک منطقه ۱۰۰۰ دلار است و در کوتاه مدت به عنوان یک حمایت قوی درنظر گرفته می شود.


اگر قیمت اتر نتواند بالاتر از سطح حمایتی ۱۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) قرار بگیرد، احتمالا طی جلسات آینده با خطر افت قیمت تا حمایت ۹۰۰ دلار روبرو می شود.


اگر اتریوم بتواند سطوح قیمت بالاتر از حمایت ۱۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ را حفظ کند، می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز نماید. در روند صعودی، اولین مقاومت نزدیک به سطح ۱۱۸۰ دلار است.


اولین مقاومت اصلی نیز در نزدیکی سطح ۱۲۰۰ دلار قرار می گیرد. بسته شدن قیمت بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار می تواند قیمت اتر را به یک منطقه مثبت بازگرداند. در چنین شرایطی، احتمال لمس مجدد سطح ۱۳۰۰ دلار وجود دارد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز ETH/USD در منطقه نزولی شتاب میگیرد.


RSI ساعتی برای جفت ارز ETH/USD اکنون با یک زاویه نزولی، زیر سطح ۵۰ قرار دارد.


حمایت اصلی: ۱۰۰۰ دلار


مقاومت اصلی: ۱۲۰۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0