آکادمی هلاکوئی
1400/07/24
12:20
یک منبع می گوید که Grayscale در آستانه تشکیل پرونده برای ثبت ETF بیت کوین است

به گفته یک فرد آگاه از این موضوع…

به گفته یک فرد آگاه از این موضوع ، Grayscale Investments در نظر دارد درخواستی را برای تبدیل بزرگترین صندوق بیت کوین جهان به ETF اسپات در اوایل هفته آینده تنظیم کند.


این شخص گفت که شرکت سرمایه گذاری قصد داشت به محض اینکه آژانس تلاش رقبا برای ایجاد ETF بیت کوین مبتنی بر آینده را مجاز دانست درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار تسلیم کند. این اتفاق در اواخر روز جمعه رخ داد.


برنامه Grayscale یک دوره بازبینی ۷۵ روزه را آغاز می کند این موضوع را این منبع گفت که از شناسایی شدن به خاطر این که شرکت مستقر در نیویورک برنامه های خود را فاش نکرده است، خودداری کرد.


در صورت تایید ، ETF گری اسکیل گامی دیگر در مشروعیت بخشیدن به دارایی های رمزارزی است. بیت کوین انعطاف پذیر بوده و حتی پس از مشکلاتی از جمله ممنوعیت ماه گذشته توسط چین در روز جمعه به بالاترین حد خود در تاریخ یعنی بیش از ۶۰ هزار دلار نزدیک شده است.


آغاز به کار قریب الوقوع ETF آتی بیت کوین ، هرچند قابل توجه است ، اما توسط برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به عنوان گامی نامناسب تلقی می شود ، زیرا به قراردادهای مشتقه معامله شده در بورس کالای شیکاگو مرتبط خواهد بود و نه بیت کوین واقعی.


با این حال ، درخواست اسپات بیت کوین Grayscale نشان دهنده یک نوع سرمایه گذاری است که توسط بیت کوین پشتیبانی می شود ، نه مشتقات مرتبط با آن.


Grayscale بخش قابل توجهی از دارایی های بیت کوین جهان را برای تراست خود که با نماد GBTC شناخته می شود ، در اختیار دارد. GBTC تا روز جمعه ۳۸.۷ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت.


این شرکت ، یکی از پیشگامان سرمایه گذاری کریپتو که به سرمایه گذاران نهادی مانند آرک اینوست کتی وود امکان شرط بندی بر روی بیت کوین را می دهد ، در ابتدا در ژانویه ۲۰۱۷(دی ۱۳۹۵) برای یک ETF درخواست ثبت کرد. گری اسکیل درخواست را در اکتبر همان سال پس از آن که SEC اعلام کرد که هنوز به بازار بیتکوین اطمینان ندارد ، پس گرفت.


اقدام گری اسکیل می تواند تلاشی برای مجبور کردن SEC باشد. به گفته منبع ، اگر تنظیم کننده ها با معاملات آتی بیت کوین راحت هستند ، باید با بازار اصلی نیز راحت باشند.


البته ، SEC هنوز می تواند انتخاب کند که درخواست Grayscale را به تاخیر بیندازد یا رد کند.


ماه گذشته ، مدیرعامل Grayscale به طور علنی ترجیح آشکار SEC برای ETF های مبتنی بر قراردادهای آتی را مورد انتقاد قرار داد و آن را یک حرکت “کوته بینانه” خواند که می تواند به سرمایه گذاران آسیب برساند.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cnbc


انتهای خبر

0
0