بورس۲۴
1400/02/01
14:23
مدیر عامل تاصیکو: اطلاعات بازرگانی و صادرات در سایت شرکت ها درج شود

غلام رضا سلیمانی مدیر عامل تاصیکو، با اشاره به درج تمامی اطلاعات بازرگانی و صادرات در سایت شرکت های تابعه، گفت: تمامی شرکت های تابعه و...

بورس۲۴ : مدیر عامل تاصیکو با اشاره به درج تمامی اطلاعات بازرگانی و صادرات در سایت شرکت های تابعه، گفت: تمامی شرکت های تابعه و وابسته ملزم به حضور پایدار در زنجیره ارزش محصول در بازارهای جهانی هستند.



به گزارش روابط عمومی تاصیکو؛ غلام رضا سلیمانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در اولین جلسه سفیران صادرات تاصیکو و شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۰، گفت: چشم انداز صادراتی مجموعه تاصیکو به همراه شرکت های تابعه و وابسته اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از سوی امور بین الملل تهیه و ابلاغ شده است. هدف از تهیه این چشم انداز حضور پایدار زنجیره ارزش محصول در بازار جهانی بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند.


وی ادامه داد: مدیران عامل، معاونین و مدیران بازرگانی و فروش بدانند که دنیا شعار توسعه صادرات را کنار گذاشته است و امروزه حضور پایدار در زنجیره های جهانی ارزش اولویت شرکت های برتر جهانی است.


سلیمانی اظهار داشت: شرکت ها با توجه به چشم انداز ترسیم شده در هلدینگ موکلف هستند برنامه عملیاتی و مبتنی بر بازار محصول را برای تحقق اهداف صادراتی پیش بینی شده در برنامه ۱۴۰۰ خود تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری تهیه و به ستاد تاصیکو ارسال کنند.


وی بازارهای کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه را برای شرکت های تاصیکو دست یافتنی خواند و بیان داشت: معاونین و مدیران بازرگانی شرکت ها با توجه به نوع محصولات می توانند حضور اثربخش در این مناطق را تجربه کنند و منابع ارزی به کشور وارد کنند. همچنین بازار کشور های سوریه، عراق، ترکیه و حاشیه خلیج فارس با توجه به شرایط موجود قابل دسترس خواهد بود و هیج کوتاهی در این بخش قابل پذیریش نیست.


مدیر عامل تاصیکو به بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: اقدامات قابل توجهی در این خصوص در شرکت های تابعه انجام شده است. جوانان ما توانسته اند با بومی سازی خیلی از فناوری ها، قطعات و مواد اولیه که طی سالیان گذشته به کشور وارد شده است را در داخل تولید کنند. بنابراین امور بین الملل در ستاد تاصیکو و معاونین و مدیران بازرگانی در شرکت ها در این خصوص نیز باید برنامه شرکت برای صدور خدمات فنی و مهندسی را تهیه و تا ۱۵ اردیبهشت به کمیته صادرات ارائه دهند.


وی در ادامه به تداوم موج شفافیت در تاصیکو اشاره کرد و بیان داشت: سهام داران حق دارند از تمامی اقدامات انجام گرفته در شرکت ها آگاه باشند بنابراین معاونین و مدیران بازرگانی باید اطلاعات کامل حوزه بازرگانی خود را در سامانه های ارزیابی و سایت شرکت تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری بارگذاری کنند.


وی به کاهش هزینه های ارزی جهت خرید مواد اولیه و قطعات اشاره کرد و گفت: شرکت ها از امروز ملزم به همکاری کامل با شتابدهنده صدر فردا در راستای جایگزینی مواد و قطعات وارداتی هستند. همچنین تمامی لیست های خرید های خارجی باید در سایت شرکت ها درج شود تا دیگر شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از توان داخلی، بومی سازی را در دستور کار خود قرار دهند.


سلیمانی ضمن انتقاد از عملکرد واحد فروش در برخی از شرکت های تابعه، گفت: نیاز به بازنگری سیستم فروش در شرکت ها یکی از اولویت های کاری مدیران عامل به شمار می آید براین اساس تا ۱۰ اردیبهشت ماه بررسی سیستم فروش انجام و نتیجه برای ستاد تاصیکو ارسال شود. شرکت های تاصیکو کالای باکیفیت را تولید و به بازار عرضه می کنند و این قابل قبول نیست که برخی وصول مطالبات بلند مدت را جایگزین فروش نقدی کرده اند.


وی حضور در بورس کالا را لازم خواند و بیان داشت: تا به امروز ۳ شرکت از مجموعه تاصیکو محصولات خود را به بورس کالا عرضه کرده اند . بورس کالا نماد شفافیت است و از این پس تمامی شرکت ها باید روند عرضه از طریق بورس کالا را در دستور کار قرار دهند. ستاد تاصیکو نیز مسئول بررسی مجموعه اقدامات شرکت ها خواهد بود و در صورت کوتاهی در انجام عرضه، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای خبر

0
0