مبین تحلیل
1400/02/29
11:29
📌 #غمارگ 🔸این شرکت تولید کننده انواع روغن نباتی و مایع میباشد که در حال حاضر با ظرفیت 190 هزار تن میباشد. 🔸طبق مصوبه اخیر سازمان حمایت نرخ فروش ا...

📌 #غمارگ


🔸این شرکت تولید کننده انواع روغن نباتی و مایع میباشد که در حال حاضر با ظرفیت ۱۹۰ هزار تن میباشد.



🔸طبق مصوبه اخیر سازمان حمایت نرخ فروش انواع روغن مایه و روغن نیمه جامد به ترتیب رشد ۳۵ و ۳۰ درصدی داشته است که به طور میانگین نرخ فروش محصولات شرکت رشد ۳۳ درصدی داشته است.



🔸از طرفی روغن خام به عنوان ماده اولیه شرکت نیز رشد میانگین ۴۲ درصدی داشته است. همچنین نرخ جهانی روغن سویا نیز طی یک سال گذشته رشد بیش از ۱۵۰ درصدی داشته است در حالی که روغن داخلی رشد متناسبی را نداشته است (رشد حدود ۵۵درصد). البته لازم به ذکر است که در حاضر نرخ فروش و خرید مواد اولیه بر اساس ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی میباشد.



🔸با وجود اینکه دلار تقریبا به حالت ثبات مقطعی رسیده است ولی اثرات تورمی آن در بخشهای غذایی در حال نمایان شدن هستند که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این میزان رشد میتواند ارقام خیلی بالاتری را به خود ببیند.



🔸این شرکت نیز با فرض ثبات رشد نرخ های جاری تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ میتواند سودی بالغ بر ۲۲۰ الی ۲۴۰ تومان به ازای هر سهم داشته باشد. و در صورت افزایش دوباره نرخ ها ( با حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی) سودآوری شرکت میتواند در بازه ۳۵۵ تا ۳۷۰ تومان قرار گیرد.


➖➖➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0