سنا
1401/11/18
14:13
افزایش ۱.۷۲ درصدی شاخص هم وزن

در جریان معاملات چهارمین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۲۱۰ واحد (۱.۷۲درصد) افزایش به رقم ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحد (۱.۲۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۷۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه بانک‌ها در جریان معاملات امروز با ۳۲ هزار و ۲۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۲۹ هزار و ۷۴۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۲ هزار و ۹۵۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال، گروه انبوه‌سازی با ۲۳ هزار و ۲۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی ۲۵ هزار و ۲۳۷ معامله به ارزش یک هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵۵۶ واحد، شرکت بانک ملت با یک هزار و ۸۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۱ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۸۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۲۴ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۳۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صندوق بارنشستگی با ۷۶ واحد و شرکت گروه صنعتی پاکشو با ۵۱ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۸ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۹۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.


همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۸۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸۵ واحد، بیمه پاسارگاد با ۳۳ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۱ واحد، شرکت مدیریت انرزی امید تابان هور با ۸.۵ واحد و شرکت پالایش نفت لاوال با ۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت بخش البرز با ۳ واحد، شرکت بیمه سامان با ۲ واحد، شرکت بیمه کوثر با ۱.۶ واحد، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با ۱.۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب با ۰.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0