تحلیل کاربردی هلالات
1399/11/28
08:25
#خوب_است_بدانیم_که / 28 بهمن / بخش دوم 20) سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید "هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت امریکا به تعهدات خودش نیفتاده، ولی این به ای...

#خوب_است_بدانیم_که / ۲۸ بهمن / بخش دوم



۲۰) سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید "هیچ اتفاقی در حوزه بازگشت امریکا به تعهدات خودش نیفتاده، ولی این به این معنا نیست که دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامی مجاری خودش برای تامین منافع و نیازهای مردم استفاده نکرده است. ماه‌ها پیش از اینکه دولت ایالات متحده انتخاب شود صادرات مختلفی به منطقه و خارج از منطقه به ویژه در حوزه نفت داشتیم و این مسیر را ادامه میدهیم."



۲۱) خطیب‌زاده می گوید "تعهدات طرف‌های برجامی تا هفته اول اسفند انجام نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد."



۲۲) غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اعلام کرد نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برابر با ۵ اسفندماه، امروز عصر تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.



۲۳) آیت‌الله سیستانی و پاپ فرانسیس سند "برادری انسانی" امضا می‌کنند.



۲۴) سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فروش محموله سوخت نفتکش توقیف شده ازسوی آمریکا می گوید "ایران محموله ارسالی را فروخته بود و آمریکا نفت کشور دیگری را گرفته، این راهزنی آمریکا در آب‌های بین‌المللی بود که برای این کشور سبب شرمساری است."



۲۵) گروه عراقی تازه تاسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفت.



۲۶) سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری دیدار چند جانبه برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کند.



۲۷) وزیر خارجه قطر در تهران گفت "امیدواریم هرچه سریعتر با بازگشت آمریکا به برجام ، مشکلات و تحریم ها در چارچوب این توافق حل و فصل شود"



۲۸)همزمان با تشکیل اتحادیه جوامع یهودیان خلیج فارس که به دنبال عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل انجام شد، یک مقام حماس هشدار داد که تاسیس این اتحادیه، توطئه‌ای برای تخریب وضعیت امنیتی و تثبیت حضور اسرائیل در منطقه خلیج فارس است.



۲۹) وزیر بهداشت می گوید " تا ۳ ماه دیگر غول واکسن‌سازی جهان می‌شویم"



۳۰) افتتاح وبهره برداری از طرح توسعه‌ی تولید تایرهای رادیال سواری و وانتی مجتمع صنایع لاستیک یزد با حضور دکتر تابش، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت گرفت. طرح توسعه تایرهای رادیال مجتمع صنایع لاستیک یزد با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی و افزوده شدن ۳۰۰۰ حلقه لاستیک رادیال به ظرفیت کشور انجام شده است.



۳۱) مدیرعامل فجر می گوید "طرحهای توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان شامل احداث خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن و توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن است که این طرح‌ها در دست اجراست و اسناد مناقصه این دو طرح تا پایان سال جاری منتشر می‌شود. مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح توسعه به ترتیب ۱۲ میلیون یورو و ۳۷۰۰ میلیارد ریال است."



۳۲) شمش فولاد CIS به ۵۵۰ دلار هر تن رسید. شمش داخلی چین ۶۲۵دلار است.



۳۳) کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین در آستانه بهره‌برداری است.



۳۴) حتاید در خصوص درآمدهای جدید شفاف سازی کرد.



۳۵) غمارگ بابت جبران افزایش هزینه های خود افزایش نرخ گرفت. این شرکت همچنان دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کند.



۳۶) لوتوس پذیرش تعهد پذیره نویسی اوراق مراحبه دولت اراد ۷۴ را به عهده گرفت.



موفق باشید. ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

انتهای خبر

0
0