بلومبرگ فارسی
1399/11/12
10:00
🔴 گاردین: هشدار درمورد شیوع پاندمی جدید «نیپا» از چین / منشا این ویروس خفاش های میوه خوار هستند / درصد احتمال مرگ: ۴۰ تا ۷۵ درصد گاردین در گزارشی ...

🔴 گاردین: هشدار درمورد شیوع پاندمی جدید «نیپا» از چین / منشا این ویروس خفاش های میوه خوار هستند / درصد احتمال مرگ: ۴۰ تا ۷۵ درصد



گاردین در گزارشی نوشت: یک گزارش مستقل هشدار داده است که بزرگترین شرکت های دارویی جهان با وجود واکنش فزاینده به شیوع ویروس کرونا، آمادگی کمی برای بیماری همه گیر بعدی دارند.



مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به دارو که یک سازمان غیر انتفاعی واقع در هلند است، درباره شیوع ویروس نیپا (Nipah) در چین هشدار داده است. این ویروس با میزان مرگ و میر تا حدود ۷۵ درصد، به صورت بالقوه می تواند عامل یک بیماری همه گیر جدید باشد.



وی گفت: "ویروس نیپا یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که نگرانی زیادی ایجاد می کند. نیپا هر لحظه می تواند شیوع یابد و یک بیماری همه گیر مقاوم به دارو را به وجود بیاورد. "



نیپا می تواند باعث مشکلات تنفسی شدید و التهاب حاد بافت مغزی شود و بسته به محل شیوع، میزان مرگ و میر آن از ۴۰ تا ۷۵ درصد است. خفاش های میوه خوار میزبان طبیعی این ویروس هستند.



انتهای خبر

0
0