سنا
1401/04/04
14:58
الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم وزن

در جریان معاملات نخستین شنبه تابستان، ۴ تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳۶۸ واحد افزایش به رقم ۴۲۲ هزار و ۶۶۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۳ هزار و ۵۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در نخستین روز کاری هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۲۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۱۰ هزار و ۹۷۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۱ هزار و ۹۳۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۴ هزار و ۶۷۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۸ هزار و ۹۹۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۲۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۳۸ هزار و ۵۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۷۷۶ واحد، شرکت سایپا با ۴۶۳ واحد، بانک صادرات ایران با ۳۶۳ واحد، بانک پارسیان با ۳۰۷ واحد و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۲۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۴۲۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۴۴ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۵۱۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۴۸ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۴ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۶ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۷.۶ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۵.۸ واحد، بیمه کوثر با ۴ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۳.۵ واحد و شرکت صنایع مادیران با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۵ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۳.۶۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۱ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۹ واحد و بانک دی با ۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0