کوینیت
1399/10/24
14:50
مارک کوبان: احتمال شکست در صنعت رمزارز ۹۹ درصد است

این کارآفرین موفق بر این باور است که وضعیت فعلی بازار رمزارزها دقیقا مانند حساب دات‌کام بوده و بسیاری از پروژه‌های رمزارزی پس از ترکیدن این حباب از بین خواهند رفت

نکات برگزیده مطلب آقای مارک کوبان(Mark Cuban) سرمایه‌گذاری و کارآفرین موفق آمریکایی در رشته پست‌های توییتری که روز دوشنبه منتشر کرده است، به مقایسه‌ی بازار رمزارز و حباب دات‌کام پرداخته است. وی در این رشته پست‌های توییتر به حمایت از رمزارزهای بیت کوین و اتریوم پرداخت، اما در ادامه توضیح داد که پس از ترکیدن حباب بازار رمزارز، اغلب دارایی‌های رمزارزی از بین خواهند رفت. وی همچنین توضیح داد که وام گرفتن و ایجاد بدهی برای سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها کار کاملا اشتباهی است زیرا به احتمال ۹۹ درصد در این مسیر شکست خواهید خورد!

صحبت‌های مارک کوبان

مارک کوبان( Mark Cuban ) کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق آمریکایی در تازه‌ترین صحبت‌های خود به مقایسه‌ی صنعت رمزارزها و حباب دات‌کام(dot-com) پرداخته و اعلام نموده که ۹۹ درصد احتمال از دست رفتن همه‌ی دارایی‌ها در بازار رمزارز وجود دارد.


وی به عنوان مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس(Dallas Mavericks) در یک سری پست‌های توییتری که روز دوشنبه منتشر کرده است، توضیح داد که پس از انفجار این حباب تنها چند دارایی دیجیتال زنده باقی می‌مانند. وی با مقایسه‌ی بیت کوین و اتریوم با سهام شرکت‌های بزرگی همچون آمازون( Amazon ) و ای‌بی(eBay) احساسات مثبت خود پیرامون این دو پروژه‌ی رمزارزی را به اشتراک گذاشت؛ با این حال در ادامه افزود که «بسیاری از این پروژه‌های رمزارزی در آخر زنده نخواهند ماند».


مارک کوبان Mark Cuban حباب دات کام

حباب رمزارزها آقای کوبان همچنین عنوان کرد که بازار رمزارز توسط مفهوم «عرضه و تقاضا» پیش می‌رود و سایر روایت‌های موجود تنها صحنه‌سازی‌هایی برای فروش[رمزارز] هستند. به نظر وی مبحث «کمبود در مقابل تقاضا» بزرگ‌ترین راه ترغیب برای خرید در بازار رمزارزهاست.


مارک کوبان در رشته پست‌های توییتری خود اظهار داشت که:


مارک کوبان Mark Cuban

با نگاهی به مبادلات رمزارزی دقیقا به این نتیجه می‌رسید که مانند حباب دات‌کام هستند. من فکر می‌کنم که بیت کوین و اتریوم و چند مورد دیگر مشابه آنچه در دوره‌ی دات‌کام رخ داد، تنها پروژه‌هایی هستند که از ترکیدن این حساب جان سالم به در برده و مانند شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، ای‌بی و پرایس‌لاین رونق خواهند یافت. بسیاری از این پروژه‌های رمزارزی از بین می‌روند؛ اگر برای سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها وام گرفته و بدهی ایجاد کرده‌اید که توانایی پرداخت آن را ندارید، احمق هستید زیرا ۹۹ درصد احتمال دارد همه‌چیز شما از بین برود. Mark Cuban


قیمت‌گذاری رمزارزها

علاوه بر این، وی در ادامه موضوع ارزش و قیمت‌گذاری دارایی‌های رمزارزی را مطرح کرد. علی‌رغم سقوط اخیر در بازار رمزارز، بیت کوین و سایر پروژه‌های بزرگ از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به این لحظه نزدیک به ۲۰ درصد افزایش ارزش را شاهد بوده‌اند. در حال حاضر رمزارز بیت کوین با متوسط قیمت ۳۵ هزار دلار و رمزارز اتریوم با متوسط قیمت ۱۰۵۰ دلار در بازار مبادله می‌شود.


وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که «در زمان حباب دات‌کام، متخصصان همواره سعی داشتند تا قیمت روز را توجیه کنند. این درحالیست که رمزارزها دقیقا همانند بازار طلا بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شوند. تمام روایت‌های مربوط به تورم و ارزهای فیات و غیره تنها راه‌های ترغیب مردم به خرید رمزارز هستند».


نظر شما در رابطه با صحبت‌های مارک کوبان و مقایسه‌ی وضعیت فعلی بازار رمزارز و حباب دات‌کام چیست؟ آیا به زودی شاهد ترکیدن این حباب و از بین رفتن تعداد زیادی از پروژه‌های رمزارزی خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0