بورس پرس
1399/08/17
10:55
آمار کمیته سازش کانون کارگزاران: ۵۱ شکایت از بورس و ۳۲ پرونده برای فرابورس

کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش را با مواردی مانند ۵۱ شکایت از بورس و ۳۲ پرونده برای فرابورس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در مهر سال جاری را اعلام کرد.


براین اساس، اوایل مهر ۱۷۳ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول ماه ۸۴ پرونده وارده و ۱۹۲ پرونده مختومه اعلام شده و در انتهای مهر ۶۵ پرونده در جریان رسیدگی بوده است .







تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس ها :


از اوایل ماه و از مجموع ۸۴ پرونده، ۵۱ شکایت در ارتباط با بورس تهران، ۳۲ پرونده مرتبط با فرابورس و یک پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. همچنین از مجموع ۸۴ دعاوی وارده، ۴۹ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۳۵ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است .








در نهایت موضوعات مورد شکایت در یک‌ماهه اخیر مواردی از قبیل ابطال بازخرید اجباری سهام نزد بانک مهر اقتصاد، مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از این مورد، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، مطالبه وجه حاصل از بازاریابی و... بوده است .




تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0