آکادمی هلاکوئی
1400/10/20
10:50
دیزنی متاورس را به شهربازی های خود وارد می کند!

کمپانی دیزنی به تازگی موفق به دریافت مجوز…

کمپانی دیزنی به تازگی موفق به دریافت مجوز ثبت اختراعی شده است که می تواند جاذبه های تعاملی شخصی را برای بازدیدکنندگان این مجموعه تفریحی به ارمغان بیاورد. این فناوری جاذبه های واقعیت افزوده (AR) بدون هدست را به شهربازی های دارای تم خاص دیزنی وارد می کند.


این فناوری به وسیله ردیابی بازدیدکنندگان با استفاده از تلفن همراه، و ایجاد جلوه‌های سه بعدی شخصی سازی‌شده بر روی فضاهای فیزیکی، دیوارها و اشیاء اطراف پارک کار می‌کند. به بیان دیگر، این اختراع متاورس را به دنیای فیزیکی وارد می کند.


این غول سرگرمی روز هفتم دی ماه (۲۸ دسامبر ۲۰۲۱) موفق به ثبت اختراع «شبیه‌ساز دنیای مجازی در یک مکان واقعی» شد. این درخواست در ابتدا در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارائه شده بود.


این اولین بار نیست که دیزنی علاقه خود به متاورس را نشان می دهد. باب چاپک (Bob Chapek)، مدیر عامل دیزنی، در جریان انتشار گزارش سود سه ماهه چهارم شرکت در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ماه)، گفت که این شرکت برای ترکیب دارایی های فیزیکی و دیجیتال در متاورس آماده می شود.


گفتنی است که در حال حاضر، دیزنی ۱۲ پارک رسمی با تم خاص در سراسر جهان ازجمله ایالات متحده، پاریس، هنگ کنگ، ژاپن و چین دارد. در سال ۲۰۲۱، با وجود قرنطینه‌های گسترده در سطح جهانی به دلیل همه‌گیری کرونا، دیزنی از پارک ها، محصولات و سایر خدمات خود مجموعا نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشت.


سهام دیزنی در آخرین جلسه معاملات با ۰.۶۱٪ رشد با قیمت ۱۵۷.۸۳ دلار معامله شد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0