آکادمی هلاکوئی
1399/10/25
01:48
مشاوران سرمایه گذاری بیت کوین را به عنوان یک محافظ عالی در برابر تورم می شناسند

به تازگی شاهد بوده ایم که مشاوران سرمایه…

به تازگی شاهد بوده ایم که مشاوران سرمایه گذاری به طور فزاینده ای به استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) به عنوان محافظی در برابر تورم روی آورده اند و این امر نشان دهنده تغییر چشمگیر تمایلات و احساسات سازمان ها به سمت دارایی های دیجیتال است.


نظرسنجی ۲۰۲۱ معیار ترندهای Bitwise / ETF نشان می دهد که ۹.۴٪ از مشاوران مالی و سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ به ارزهای رمزپایه روی آورده اند و این ۴۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد. ۱۷٪ از مشاورانی که اعلام کرده اند در حال حاضر به بازار ارزهای رمزنگاری وارد نشده اند، اظهار داشته اند که “به طور قطع” یا “احتمالا” در سال ۲۰۲۱ دست به این اقدام خواهند زد.


مشاوران به دلایل زیادی برای خرید ارزهای رمزنگاری اقدام می کنند که عمده ترین آنها محافظت بالقوه آن در برابر تورم است. همانطور که Bitwise متذکر شده است، ۲۵٪ از مشاوران، پوشش تورم را به عنوان یکی از جذابترین ویژگی های این کلاس از دارایی معرفی کرده اند. این رقم سال گذشته فقط ۹ درصد بوده است.


امسال در مجموع ۹۹۴ مشاور در این نظر سنجی شرکت کردند، در حالیکه سال قبل تعداد شرکت کنندگان ۴۱۵ مشاور بوده است. مشاوران مستقل سرمایه گذاری ۴۵٪ از پاسخ دهندگان را تشکیل داده اند؛ پس از آن نیز، دلالان مستقل (۲۵٪)، برنامه ریزان مالی (۱۹٪) و نمایندگان کارگزاری ها (۱۱٪) در رتبه های بعد قرار می گیرند.


به نظر می رسد کاهش نظام مند ارزش دلار به نفع بیت کوین بوده است زیرا ظاهرا باعث شده است سرمایه گذاران بیشتری از سیستم مالی سنتی خارج شوند. پیش بینی می شود سقوط دلار در سال جاری میلادی همچنان ادامه یابد زیرا دولت جدید جو بایدن طرح ارایه بسته محرک مالی چند میلیارد دلاری را در برنامه کار دارد.


اگرچه سازمان ها در حال حاضر بخش کمی از دارندگان اصلی بیت کوین را تشکیل می دهند، اما تاثیر آنها بر بازار روز به روز در حال افزایش است. جف کوری (Jeff Currie)، مدیر گلدمن ساکس معتقد است که خرید سازمانی، بیت کوین را در مسیر بلوغ قرار داده است اما در عین حال خاطر نشان می کند که برای تثبیت کلاس این دارایی، به پذیرش بیشتر این ارز نیاز است.


دارایی های تحت مدیریت Bitwise در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به ۲ ماه قبل پنج برابر افزایش داشته است. جریان های ورودی این شرکت حاکی از تقاضای جدید متخصصان سرمایه گذاری از جمله مشاوران، صندوق های پوشش ریسک و سایر شرکت های بزرگ برای این گروه از دارایی ها می باشد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0