آکادمی هلاکوئی
1401/05/12
17:00
۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام باید بدانید؛ چهارشنبه ۱۲ مرداد

نانسی پلوسی متعهد شد که ایالات متحده ،…

نانسی پلوسی متعهد شد که ایالات متحده ، تایوان را رها نخواهد کرد. چین ، با اجرای یک مانور عظیم چهار روزه در سواحل این جزیره به این سفر واکنش نشان می دهد. سهام شرکت اوبر (Uber) افزایش یافت اما سهام شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) با توجه به برداشت متقاوت این دو غول اقتصاد تسهیمی از تورم ، کاهش پیدا کرد . سازمان اوپک با متحدانش دیدار می کند تا برای نخستین بار از زمان کاهش میزان تولیدات خود در دوره پاندمی، درباره سیاست تولید خود صحبت کند. هکرها یک بار دیگر دنیای رمزارزها را مورد هدف قرار دادند و این بار ، کیف پول‌های سولانا هدف اصلی اصلی این حمله هکری بود. شرکت رابین هود ، ۲۳ درصد از کارکنان خود را به دلیل رکود در شاخص فعالیت تجاری تعدیل می کند. سهام پیش از انتشار شاخص PMI بخش غیرتولیدی ISM، قرار است با قیمت های بالاتری باز شوند.



آنچه باید امروز ، چهارشنبه ، در بازارهای مالی بدانید ، به شرح زیر می باشد:



۱. وعده خانم پلوسی به تایوان


نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی یک سخنرانی اصلی در سفر خود به تایوان، متعهد شد که ایالات متحده ، این جزیره رها نخواهد کرد.


خانم پلوسی همچنین عنوان کرد:


“امروز، جهان با انتخاب بین دموکراسی و اتوکراسی مواجه است. عزم آمریکا برای حفظ دموکراسی در تایوان و در سرتاسر جهان همچنان به قوت خود باقیست.”


خانم پلوسی عالی مرتبه ترین سیاستمدار آمریکایی است که از دهه ۱۹۹۰ به تایوان سفر کرده است و این اقدام با واکنش تند چین روبه رو شده است ، از این رو، این کشور در همین راستا ، مانورهایی را به مدت چهار روز در دریاهای اطراف تایوان اجرا خواهد کرد که از روز پنجشنبه آغاز می شود.


بازارهای سهام چین در پی تشدید تحولات در دومین روز متوالی سقوط کردند، اما بازارهای سهام اروپایی با اطمینان خاطر از اینکه سفر خانم پلوسی ، بدون درگیری نظامی به پایان می‌رسد، به ثبات رسیدند.



۲. نتایج مالی متفاوت دو غول اقتصاد تسهیمی


دو غول اقتصادی تسهیمی ، شرکت خدمات همسفری آنلاین اوبر (NYSE: UBER) و شرکت اجاره مکان های اقامتی ایربی‌ان‌بی (NASDAQ: ABNB) پس از این که نتایج سه ماهه این دو در روز سه شنبه منتشر شد ، با آینده متفاوتی روبه رو هستند.


سهام شرکت اوبر پس از انتشار گزارش مالی آن ، ۱۹ درصد افزایش یافت. بنا بر گزارش سه ماهه اوبر ، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و به لطف تورم مشکل کمبود راننده نیز حل و فصل شده است.


روند بهبودی این شرکت ارائه دهنده خدمات همسفری آنلاین ادامه دارد اما با وقفه روبه رو است. رشد و توسعه بخش تحویل غذای این شرکت یکی از عواملی است که منجر به این درآمد قابل توجه شده است.


سهام ایربی‌ان‌بی پس از اینکه این شرکت هشدار داد که روند بهبودی تعداد رزروها به احتمال زیاد در سه ماهه جاری به اوج خودش می رسد ، مسیر متفاوتی را به دنبال داشت. بدین ترتیب، سهام این شرکت پیش از گشایش بازار ، ۷.۴ درصد کاهش پیدا کرد.



۳. سهام


بازارهای سهام ایالات متحده قرار است امروز با قیمت های بالاتری باز شوند. این بازارها ، هشدارهای مقامات فدرال رزرو مبنی بر اینکه چرخه افزایش نرخ بهره تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکند ادامه می یابد ، نادیده گرفتند. با توجه به اینکه گزارشات درآمد شرکت اوبر ، ای‌ام‌دی (AMD) (Advanced Micro Devices) (NASDAQ:AMD)، پی‌پال (PayPal) (NASDAQ:PYPL)، اکسیدنتال پترولیوم (Occidental Petroleum) (NYSE:OXY) و گیلیاد (Gilead Sciences) (NASDAQ:GILD) بالاتر از انتظارات بودند ، بازارها تحت حمایت قرار گرفتند.


تا ساعت ۶:۳۰ AM به وقت ET ، معاملات آتی داوجونز ۰.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی S&P ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ هر دو به میزان ۰.۳ درصد رشد کردند.


شاخص PMI بخش غیر تولیدی ISM، در ساعت ۱۰ AM به وقت ET ارائه خواهد شد. شرکت داروسازی ریجنران (Regeneron) (NASDAQ:REGN) و مدرنا (NASDAQ:MRNA) پیش از گشایش ، بازار صورت سود و درآمد خود را گزارش می کنند. در همین حال ، شرکت پرایسلاین ( The Priceline Group)(NASDAQ:BKNG)، شرکت هلدینگ مت‌لایف (MetLife)(NYSE:MET)،شرکت توزیع دارو مک‌کسان (McKesson) (NYSE:MCK) وشرکت صنایع شیمیایی آلبمرل (Albemarle) (NYSE:ALB) نیز در ساعات بعدی گزارشات درآمد خود را منتشر خواهند کرد.



۴. هک کیف پول سولانا


پس از اینکه هزاران کیف پول حاوی سولانا توسط هکرها مورد هدف قرار گرفتند، سولانا ۱۰ درصد سقوط کرد و نیمی از سود اخیر خود را از دست داد.


بیش از ۷۰۰۰ کیف پول تحت تاثیر قرار گرفت که مجموع ضرر آنها، حدود ۸ میلیون دلار برآورد شد. پس از هک پل نومد در روز دوشنبه، این دومین رویداد ناخوشایند بزرگ در حوزه رمزارزها در چند روز گذشته است.


با این وجود، رمزارزها این اتفاق را جدی نگرفتند و به دنبال آن ، بیت کوین و اتریوم هر دو حدود ۲.۵ درصد افزایش یافتند.


شرکت معاملاتی رابین هود (NASDAQ: HOOD) در روز سه شنبه اعلام کرد که تقریبا یک چهارم از کارکنان خود را پس از رکود معاملات رمزارزها تعدیل می کند.



۵. نشست اوپک پلاس


سازمان کشورهای صادرکننده نفت با متحدان خود دیدار می کند تا در رابطه با میزان تولیدات نفت خام در آینده تصمیم گیری کند. .


گزاراشات حاکی از آن است که این سازمان برای افزایش اندک سهمیه های تولید ، تحت فشار قرار گرفته است.


این ، نخستین نشست اوپک پلاس از ماه فوریه(بهمن-اسفند ۱۴۰۰) است که قرار است برگزار شود. این درحالیست که درحال حاضر ، بهای هربشکه نفت زیر مرز ۱۰۰ دلاری معامله می شود و کاهش قیمت نفت خام ، عاملی است که ممکن است این سازمان را برای عدم افزایش عرضه ترغیب کند. این نشست در ساعت ۷:۳۰ AM به وقت ET (۱۱:۳۰ گرینویچ) آغاز می شود.






این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: INVESTING

انتهای خبر

0
0