آکادمی هلاکوئی
1400/10/26
07:50
تحلیل تکنیکال دوج کوین؛ یک شنبه ۲۶ دی

طی دو ماه گذشته فرصت‌های بسیاری برای دوج…

طی دو ماه گذشته فرصت‌های بسیاری برای دوج کوین(DOGE) مهیا شد که می توانست رالی گاوی خود را از سر بگیرد ، اما به نظرمیرسد DOGE تمامی این فرصت ها را از دست می دهد. افزایش اخیر در فشار خرید آن مجددا درحال کمرنگ شدن است. بنابراین انتظار میرود روند نزولی DOGE ادامه یابد.


قیمت دوج کوین از ۱۰ ژانویه(۲۰ دی) الی ۱۴ ژانویه(۲۴ دی) تقریبا ۶۱ درصد افزایش یافت و به وسیله آن ، به سقف نوسان ۰.۲۱۶ دلاری رسید. از ۳۰ نوامبر۲۰۲۱ (۹ آذر) ، DOGE این سطح مقاومتی را سه بار مورد امتحان قرار داده است که به شکل گیری الگوی سقف سه قلو منتهی شده است.


این الگوی تکنیکال ، یک الگوی بازگشتی سرشناس است که پایان یک روند صعودی و شروع یک روند نزولی را پیش بینی می کند. گفتنی است که دوج کوین آخرین باری که نتوانست به سطوح بالاتر برسد ، دوبار توسط سطوح مقاومتی خود ریجکت شد و این منجر به اصلاح بیش از ۲۵ درصدی آن شد.


تابه حال، دوج کوین ۱۷ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر زیر سقف مقاومت هفتگی خود یعنی ۰.۱۹۴ دلار معامله می شود. افزایش فشار فروش به احتمال زیاد دوج کوین را به سطح حمایت هفتگی در ۰.۱۶۳ دلار خواهد رساند. در اینجا، این میم کوین می‌تواند مورد حمایت قرار گیرد و برای آغاز یک روند صعودی تلاش کند، اما بعید به نظر میرسد.


DOGEPERP 2022 01 16 08 44 22 637778996695977268 300x170 - تحلیل تکنیکال دوج کوین؛ یک شنبه 26 دی

نمودار ۴ ساعته جفت ارز DOGE/USDT بنابراین، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت دوج کوین مجددا به حمایت ۰.۱۵ دلاری برسد، سطحی که DOGE در بیشتر روزهای سال ۲۰۲۲ بدون هیچ گونه جهت مشخصی درحال نوسان بوده است. در برخی از شرایط، حتی این امکان وجود دارد که کف حمایت ۰.۱۲۸ دلاری پیش از آغاز یک روند صعودی هدفدار ، مورد امتحان قرار گیرد.


از سوی دیگر، اگر قیمت دوج کوین بتواند به بالای سطح ۰.۱۹۴ دلاری برگردد و موفق شود کندلی چهار ساعته در بالای ۰.۲۱۵ دلار ببندد، قیمت به سقف بالاتری خواهد رسید. چنین افزایشی به نفع گاوها است و سناریوی نزولی مذکور را باطل می کند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: fxstreet


انتهای خبر

0
0