سنا
1400/05/19
13:34
رشد پرقدرت شاخص بورس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه نوزدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۲۱ واحد افزایش، رقم ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۸۲ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۱۷ هزار و ۲۱۹ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۴ هزار و ۸۴۹ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فلزات اساسی با ۱۰۴ هزار و ۶۵۰ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۰ هزار و ۴۲۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۶ هزار و ۵۵۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال، گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۶۳ هزار و ۳۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۳ هزار و ۵۷۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۳۵۲ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۴۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۱۶ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با یک هزار و ۹۴ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳۵۸ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۹۵ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۲۳ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۸۹ واحد و شرکت پتروشیمی خارک با ۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0