سینا سلیمانی
1401/03/25
19:51
این بازار هنوز فرصت های خودش رو داره. فقط باید منتظر موند و دید فعالان بازار ، چه حقوقی و چه حقیقی ، چه زمانی میخوان به خودشون بیان و این زنجیره سر...

این بازار هنوز فرصت های خودش رو داره. فقط باید منتظر موند و دید فعالان بازار ، چه حقوقی و چه حقیقی ، چه زمانی میخوان به خودشون بیان و این زنجیره سرکوب و دستکاری بازار رو بشکنند.



صرفا یک مثال بزنم : فولاد مبارکه ۱۱۸۰ تومانی اگر در مجمع ۱۵۰ تومان تقسیم کنه ، ۱۲.۷٪ بازده نقدی به سهامداران میرسه.



اگر تا شهریور طول بکشه تا این سود نقدی پرداخت بشه ، حدودا ماهانه ۴.۲٪ بازده ساده از محل همین سود نقدی به سهامداران فولاد مبارکه میرسه. بازده دیسکانت شده این سود نقدی هم حدود ۴٪ میشه.



یعنی اگر شما همین الان فولاد بخرید و چند روز دیگه باهاش برید مجمع و برگردید و سهمتون رو بفروشید ، صرف نظر از اینکه بعد از مجمع گپ قیمتی مجمع رو پر خواهد کرد یا خیر ، ۱۲.۷٪ بازده بدون ریسک خواهید داشت.



الان صندوق های درآمد ثابت با بازده سالانه ۲۱-۲۳٪ حدود ۱.۷٪ الی ۱.۸٪ ماهانه سود بدون ریسک پرداخت میکنند.



سپرده بانکی که از این هم کمتر پرداخت میکنه.



نرخ بهره بدون ریسک بعلاوه صرف ریسک داموداران هم از معادل نرخ سالانه این سود کمتر هست !



نزول خور ها هم صدی ۳٪ سود میگیرن !!



حالا اینکه بعد از مجمع سهمی خواهید داشت که پی به عی حدود ۳-۳.۵ خواهید داشت و پتانسیل رشد قیمتی ( کپتال گین ) هم داره ، به کنار !



این بازار هنوز قشنگی های خودش رو داره. فقط باید از این لوپ مقاومت های ۵٪ ای که براش میتراشند و ترس از خریدن سهام حقوقی هایی که در کف قیمتی تلاش میکنند نوسان بگیرند یا سرکوب قیمتی کنند ، خارج بشه.

انتهای خبر

0
0