بورسینه
1400/03/19
16:21
🔹روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #برکت، #خودرو، #خگستر، #خساپا و #وبملت به ترتیب در رتبه اول تا پنجم ل...

🔹روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #برکت، #خودرو، #خگستر، #خساپا و #وبملت به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در آخرین روز هفته معادل ۲۸۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۱۷۰میلیارد تومان دوم شد و سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام نیرو محرکه (#خمحرکه) پس از بازگشایی ۹درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام محورسازان ایران‌خودرو (#خوساز) با افت ۲۳درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۵۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «مواد و محصولات دارویی» با معاملات ۳۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۲.۴درصد از کل سهام کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (#غشهداب) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۲.۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در چهار سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۸نماد نخست اختصاص داشت.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0