فرارسانه
1402/02/16
16:24
📅 معاملاتی مثبت و متعادل در آغاز هفته ( 16اردیبهشت ماه 1402) 💢 تداوم جذابیت سهام در بازارهای فرابورس 📍 سرمایه‌گذاران بازارهای فرابورسی طی معاملا...

📅 معاملاتی مثبت و متعادل در آغاز هفته ( ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)



💢 تداوم جذابیت سهام در بازارهای فرابورس



📍 سرمایه‌گذاران بازارهای فرابورسی طی معاملات روز جاری و در بازاری مثبت و متعادل، داد و ستدهای خود را به ثبت رساندند.



☸️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، ‌شنبه ۱۶اردیبهشت ماه، در بازارهای فرابورس حدود ۱۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی دست به دست شد. ارزش معاملات روزی که گذشت ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در ۷۷۲ هزار نوبت انجام شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز بیش از ۱۰میلیارد برگه سهم به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد.


همچنین ۲.۴ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۲۴ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر ازدو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۱۲۱میلیون اوراق به ارزش بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای وسپهر، فغدیر و صبا با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، رشد۸۶ واحدی این متغیر را رقم زدند. به این ترتیب امروز آیفکس با عبور از کانال ۳۱ هزار واحد، اعداد جدیدی را ثبت کرد و در سطح ۳۲ هزار و ۵۵ واحد قرار گرفت.


این در حالی بود که نمادهای کگهر، آریا، هرمز و مارون با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل، مانع رشد بیشتر آن شدند.



همچنین شاخص قیمت امروز ۲۲ واحد بالا رفت و شاخص کل هم وزن هم با صعودی ۲ هزار و ۲ واحدی همراه شد.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تاپکیش، ولبهمن، وسپهر، ثعمرا،زشگزا، شاروم و گدنا بود. در مقابل نمادهای فزرین، ساینا، ثغرب، کپرور، کایزد، وهامون و وپویا بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، گلدیرا، کرمان، فرابورس، کوثر، انتخاب و آریا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0