آکادمی هلاکوئی
1401/06/03
17:10
هر عامل کلاهبرداری NFT در سال گذشته به طور میانگین ۳۰۰۰۰۰ دلار به دست آورده است

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط شرکت…

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال Elliptic منتشر شد، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار NFT بین ژوئیه ۲۰۲۱(تیر۱۴۰۰) و ژوئیه ۲۰۲۲ کلاهبرداری شد و هر عامل کلاهبرداری به طور متوسط ۳۰۰۰۰۰ دلار آمریکا درآمد داشت.


در این گزارش آمده است که میکسر کریپتو تورنادو کش بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای کلاهبرداری NFT را پولشویی کرده است.


در ماه مه بیشترین میزان سرقت در سال گذشته با تقریبا ۲۴ میلیون دلار NFT به سرقت رفته رخ داده است. در این گزارش آمده است که ژوئیه ۲۰۲۲ بیشترین تعداد NFT به سرقت رفته با بیش از ۴۶۰۰ مورد را داشت، اما ارقام واقعی می تواند بیشتر باشد زیرا برخی از کلاهبرداری ها افشا نشدند.


این گزارش همچنین اشاره کرد که کلاهبرداری های NFT بر اساس لینکهای مخرب پست شده در رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت، به ویژه سرقت از سرورهای Discord، به طوری که ۲۳ درصد از نزدیک به ۵۰۰۰ NFT به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار در سال جاری به دلیل نقض سرورهای Discord به سرقت رفت.


کلاهبرداری های دولتی NFT نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است، مانند هک ۵۴۰ میلیون دلاری پل رونین بازی کریپتویی پرطرفدار Axie infinity.


جریان ورودی ETH به بازار معاملات NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ هشت میلیارد دلار افزایش یافت و رشد تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ادامه یافت که بالاترین ورودی سه ماهه ETH به میزان ۱۷.۴ میلیارد دلار بود. اما جریان ETH در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با ۴۷ درصد کاهش به ۹.۲ میلیارد دلار آمریکا رسید.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: forkast


انتهای خبر

0
0