بااقتصاد
1400/11/20
16:27
افزایش ۳.۶۸ درصدی شاخص صنعت بانکداری/ خروج نقدینگی افزایش یافت

در هفته ای که گذشت، صنعت بانکداری با افزایش ۳.۶۸ درصدی شاخص برترین صنعت در بازار سرمایه شد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل هم وزن از عدد ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحد رسید و کاهش ۲.۰۳ درصدی را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد به ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد رسید و کاهش ۰.۴۵ درصدی را داشت.


کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت بانکداری با افزایش ۳.۶۸ درصد برترین صنعت و به ترتیب صنعت کاشی و سرامیک ۲.۲۰ درصد و رایانه با ۱.۹۵ درصد افزایش در رتبه‌های بعدی صنایع قرار داشتند. صنعت غذایی به جز قند و شکر نیز با ۶.۷۱ درصد بیشترین کاهش را در هفته کاری که به اتمام رسید، داشت.


در هفته گذشته صنعت پالایشی، به دلیل گزارشات خوبی که ارائه کردند، صنایع پیشتاز بودند.



به گفته کارشناس بازار سرمایه ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته ۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان بوده، یعنی به طور میانگین روزانه دو هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در هفته کاری گذشته بود.


او گفت: در هفته گذشته بحث مذاکرات، تغییرات نرخ دلار و بی اعتمادی و ترس در تصمیم گیری سهامداران دخیل بوده است.


خروج نقدینگی نسبت به هفته گذشته افزایش یافت


حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع صندوق‌های درآمد ثابت با توجه به میزان ورود و خروج نقدینگی عملکرد خوبی را در این هفته داشتند.


به گفته این کارشناس یکی از موارد مثبت تاثیر گذار بر روند بازار صحبت‌های آقای اژه‌ای در زمینه جرم در حوزه بازار سرمایه و اشاره به تحقیق و تفحص در این حوزه است مورد بعد که اثر منفی بر روند بازار دارد ابهامات بودجه‌ای است که باید فعلا منتظر آن ماند.


در هفته کاری که به اتمام رسید به ترتیب از شنبه ۳۵۰ میلیارد تومان، یکشنبه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۴۳۰ میلیارد تومان، سه شنبه ۵۰ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳۱۵ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی از بازار بوده‌ایم. در هفته ای که گذشت شاهد خروج ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان پول بودیم، در هفته کاری قبل شاهد خروج ۹۴۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه بودیم./باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای خبر

0
0