خصوصی ثروت آفرین فیروزه
1401/04/07
00:00
مصاحبه خبرگزاری فارس با آقای روزبه پیروز رئیس شورای سرمایه گذاری صندوق ثروت

اولین سرمایه‌گذاری صندوق ثروت


همزمان با سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» سرمایه گذاری در حوزه تولید انواع نشاسته که در صنعت مواد غذایی بسیار استراتژیک است، با هدف توسعه تولید و اشتغال محقق شد .


روزبه پیروز رئیس شورای سرمایه گذاری صندوق ثروت در جلسه انعقاد قرارداد سرمایه گذاری در شرکت کشت و صنعت زرند اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری private equity در بازار سرمایه که مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته است، اولین سرمایه گذاری خود را به میزان ۳۵ میلیارد تومان انجام خواهد داد .


وی همچنین به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت ترغیب صنعت ایران گفت: بخش دیگری از این سرمایه گذاری به میزان ۵۱ میلیارد تومان نیز توسط شرکت ترغیب صنعت انجام خواهد گرفت.


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید بیان داشت: سرمایه گذاری خصوصی که به آن Privet Equity (PE) نیز گفته می‌شود نقش بسزایی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم مسبب اشتغالزایی، توسعه تکنولوژی و درنهایت افزیش تولید این شرکت‌ها می‌شود.


وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی در صنایع غذایی یادآور اهمیت این موضوع است،گفت: سرمایه گذاری مذکور اولین سرمایه گذاری صندوق ثروت محسوب می شود؛ لازم بذکر است مجموع این سرمایه گذاری حدود ۸۶ میلیارد تومان معادل ۳۵ ٪ سهام شرکت کشت و صنعت زرند است که ۳۵ میلیارد تومان آن از طریق صندوق ثروت و مابقی از طریق شرکت سرمایه گذاری ترغیب صنعت ایران تامین مالی شده است .


ریاست شورای سرمایه گذاری صندوق ثروت در ادامه گفت: شرکت‌های متعددی توسط شورای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت و پس از آشنایی با شرکت زرند و بررسی‌های اولیه و با استناد به گزارش‌های کارشناسان صندوق و همچنین گزارش کارشناسی اشخاص ثالث برای ارزش گذاری و در نهایت با موافقت مدیر صندوق، تصمیم بر این شد تا صندوق ثروت در شرکت کشت و صنعت زرند (سهامی خاص) به میزان ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند و سهم ۱۴/۲ درصدی شرکت یاد شده را در اختیار بگیرد؛ علاوه بر موارد ذکر شده، رشد پایدار، تیم قوی و منسجم، درآمدزایی مناسب در کنار چشم انداز روشن در شرکت کشت و صنعت زرند، از دلایل اصلی سرمایه گذاری در این مجموعه بوده است .


رئیس هیات مدیره شرکت ترغیب صنعت ایران اظهار امیدواری کرد که این سرمایه گذاری مشترک بتواند در کنار رشد تولید، سبب رونق اقتصادی برای کشور شود و افزایش سودآوری را در این شرکت در آینده نزدیک شاهد باشیم .


لینک خبر در سایت خبرگزاری فارس : http://fna.ir/۱pydtr


انتهای خبر

0
0