همفکران
1401/02/31
11:14
#مجمع #سیلام 📌 ادامۀ گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان ایلام... در پاسخ به سؤالات مطرح شد: ✅ کل بازار مصرف سیمان استان حدود 500 ...

#مجمع


#سیلام



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان ایلام...



در پاسخ به سوالات مطرح شد:


✅ کل بازار مصرف سیمان استان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن است. طرح ملی مسکن هم در مرحله تامین زمین است و استان ایلام هم کمبود زمین دارد. از این رو هنوز انتظار رشد چندانی در تقاضای سیمان استان نداریم.



✅ سال قبل گاز مصرفی ما یک ماه زودتر در آبان قطع شد و به دلیل نیاز استانهای خودشان نتوانستیم از کرمانشاه و بعد از آن از اراک، مازوت تامین کنیم و تامین مازوت از ماهشهر، هزینه حمل بالایی به ما تحمیل کرد. هم اکنون نرخ مازوت را ۹۰۰ تومان اعلام کرده اند.



✅ هزینه حمل گزارش شده در صورتهای مالی مربوط به هزینه انتقال مازوت بود که اصلاح شد و در سربار بهای تمام شده آمده و در ادامه به همین ترتیب گزارش می شود.



✅ در زمان شروع معاملات سیمان در بورس کالا، به دلیل مشکل نقدینگی حسابهای شرکت مسدود بود و نتوانستیم تضامین درخواستی بورس کالا را ارائه بدهیم. این مشکل که بعدا با حمایت سیمان تهران حل شد، دلیل تاخیر در فروش محصول از طریق بورس کالا بود.



✅ یک قرارداد صادراتی ۱۰۰ هزار تنی جدید هم عقد کرده ایم. امکان ادامه این قرارداد را داریم و تا زمانی که سیاستهای دو کشور تغییری نکند این امر تکرارپذیر است.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0