سپرده گذاری مرکزی
1399/05/26
00:00
کارگزاران باید نسبت به فروش سهام عدالت مشمولان شفافیت داشته باشند/تخلفات را اطلاع دهید

شرکت سپرده گذاری مرکزی، روزانه مواردی را که در مرکز پیام، تحت عنوان تخلف کارگزاری ها به ثبت می رسد، گزارش گیری کرده و به کارگزاران ابلاغ می کند.


شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، روزانه مواردی را که در مرکز پیام، تحت عنوان تخلف کارگزاری ها به ثبت می رسد، گزارش گیری کرده و به کارگزاران ابلاغ می کند. همچنین در خصوص عدم پاسخگویی به مشتریان سهام عدالت به آنها اخطار داده می شود.


به گزارش روابط عمومی سمات به نقل از سنا، حسین فهیمی در خصوص نحوه آزادسازی سهام عدالت بیان داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی بورس، ۳۰ درصد سهام عدالت در خردادماه و ۳۰ درصد عید غدیر آزادسازی شد، مابقی سهام نیز دهه فجر آزادسازی خواهد شد، اما بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، همچنان سفارش فروش ها به صورت تجمیعی و در کارگزاری ها صورت خواهد گرفت.


وی ادامه داد: سهامداران سهام عدالت برای فروش سهام خود باید در ابتدا به کارگزار خود مراجعه کنند و میزان فروش سهم و نماد مورد نظر را انتخاب کرده و دستور فروش را به کارگزار ابلاغ کنند.


فهیمی با اشاره به اینکه روش کاستودین یکی از روش های موفق در دنیاست، تصریح کرد: از همین رو، سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی تصمیم دارد تا این روش را برای سهام عدالت اجرایی کند.


مدیرعامل سمات با اشاره به اینکه همه کارگزاران سهام عدالت و شعب بانک های منتخب موظف هستند به مشتریان سهام عدالت با شفافیت کامل پاسخگو باشند، در خصوص تخلف کارگزاری ها در خصوص فروش سهام عدالت بیان داشت: ما روزانه مواردی که در مرکز پیام، تحت عنوان تخلف کارگزاری ها به ثبت می رسد را گزارش گیری کرده و به کارگزاران ابلاغ می کنیم و در خصوص عدم پاسخگویی به مشتریان سهام عدالت به آنها اخطار می دهیم .


سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در ادامه اشاره داشت: هم اکنون بسیاری از مشمولانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند شماره شبای نادرست را در سیستم به ثبت رسانده اند که لازم است با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir نسبت به ویرایش شماره شبا اقدام کنند.


فهیمی در خصوص ویرایش شماره همراه در سامانه سهام عدالت بیان داشت: امکان ویرایش شماره همراه نیز در سامانه sahamedalat.ir ایجاد شده است و مشمولانی که سابق بر این شماره همراه خود را اشتباه وارد کرده و نیاز به ویرایش دارند با مراجعه به این سایت و ثبت شماره همراهی که به نام خود مشمول است، می توانند ویرایش را صورت داده و میزان دارایی خود را مشاهده کنند.

انتهای خبر

0
0