بااقتصاد
1401/02/22
15:56
عرضه همه محصولات پتروشیمی اروند در بورس کالا

محمدرضا کریمی مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند از عرضه همه محصول های این شرکت در بورس کالا به‌منظوری پایداری بازار و توسعه صنایع پایین‌دستی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند از عرضه همه محصول های این شرکت در بورس کالا به‌منظوری پایداری بازار و توسعه صنایع پایین‌دستی کشور خبر داد.


محمدرضا کریمی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان‌پلاست اظهار کرد: شرکت پتروشیمی اروند از دو ماه گذشته به‌منظور پایداری و افزایش تولید، وارد تعمیرات اساسی ۴۵ روزه شد که در پی آن برخی واحدها در دوره تعمیرات اساسی غیرعملیاتی شد و به تبع آن مقدار تولید در آن بازه زمانی کاهش یافت که از طریق دفتر صنایع پایین‌دستی اطلاع‌رسانی انجام شد.


وی افزود: در این مدت با عرضه محصولات موجود در انبارهای شرکت، تعهدات شرکت انجام و بخشی دیگر از نیاز بازار به استمرار تولید پس از تعمیرات اساسی موکول شد.


مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند با اشاره به انحصاری بودن برخی قطعات پتروشیمی و تحریم این صنعت از سوی کشورهای غربی گفت: در پی تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور در شرکت پتروشیمی اروند موفق شدیم با استفاده از توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات مورد نیاز را بازطراحی و داخلی‌سازی کنیم که در این زمینه موفقیت‌های افتخارآمیزی برای کشور خلق کرده‌ایم.


کریمی ادامه داد: از آغاز دوره تعمیرات اساسی نیز به‌منظور تامین نیاز بازار داخل و شرکت‌های پایین‌دستی، کل تولید خود از ابتدای اسفند تاکنون را که حدود ۴۰ هزار تن بوده از طریق بورس کالا عرضه کرده است و تا تنظیم بازار این کار را ادامه خواهیم داد.


وی در پایان با اشاره به ارزش افزوده بالاتر در صنایع پایین دستی و ارزآوری قابل‌توجه برای کشور تاکید کرد: با توجه به نیاز بازار و لزوم حمایت از صنایع پایین‌دستی و تعهدهایی که به این بخش داریم، تا رسیدن به ظرفیت تولید موردنظر، صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی را متوقف می‌کنیم و تمامی تولید را به بازار داخل تخصیص خواهیم داد./شانا


انتهای خبر

0
0