سهام سودآور
1400/06/22
08:36
دوشنبه ۲۲ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند 💢شتاب تند عرضه اولیه‌ها در بورس تهران 🔻بورس دیروز با افت بسیار سنگینی مواجه شد. به طوری که شاخص ...

دوشنبه ۲۲ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند



💢شتاب تند عرضه اولیه‌ها در بورس تهران



🔻بورس دیروز با افت بسیار سنگینی مواجه شد. به طوری که شاخص کل با افت بیش از ۴۰ هزار واحدی (معادل ۲.۶ درصد) کانال ۱.۵ میلیون واحدی را دوباره واگذار کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز عقب‌گرد سنگین ۲.۹ درصدی را تجربه کرد.



🔻ارزش معاملات خرد در بازار دیروز با افت شدیدی دیگر مواجه شد و به ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها و در بین نمادها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.



🔻خروج پول حقیقی شدیدا افزایش یافت و به حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان رسید. در روزی که تقریبا هیچ صنعتی ورود پول حقیقی را تجربه نکرد، بیشترین خروج پول از صنایع پالایشی و فلزات بود.



🔻در پایان بازار دیروز ۸۵ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۴۰ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند و ۷ درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان را تجربه می‌کردند. البته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این صف‌های خرید مربوط به دو نماد تازه‌وارد کیمیاتک و فجهان بود.



🔻بررسی و تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو به تعویق افتاد.



🔻رئیس سازمان بورس: قیمت گذاری دستوری در بورس جایی ندارد.



🔻عضو کمیسیون صنایع مجلس: فاطمی امین آمادگی خود برای همراهی و اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرده است.



🔻رئیسی: اقدام وزارت صمت در کاهش قیمت سیمان بسیار امید بخش است. همه مسئولان باید تلاش کنند قیمت کالاها به هیچ عنوان گران نشود.



🔻فاطمی امین در یک مصاحبه ۲ دقیقه‌ای در ابتدا از برنامه عرضه کامل زنجیره فولاد در بورس کالا، حذف رانت و امضاهای طلایی گفت و سپس در خصوص از بین بردن رابطه بازار فولاد و قیمت دلار صحبت کرد!



🔻مدیرعامل بورس کالا: قیمت‌گذاری دستوری تجربه‌ای شکست خورده است.



🔻این هفته با انجام سه عرضه اولیه رکورد تعداد عرضه اولیه‌ها در یک هفته شکسته می‌شود. امروز حآفرین به صندوق‌های قابل معامله و مشترک عرضه می‌شود. روز چهارشنبه هم ۱۵ درصد فسبزوار به کل سهامداران عرضه می‌شود. همچنین در این روز ۵ درصد توسن به صندوق‌ها و ۵ درصد دیگر از سهام این شرکت هم به سهامداران واگذار می‌شود.



🔻کامودیتی‌ها در بازار جهانی شروعی نسبتا مثبت داشتند. به طوری که نفت برنت به ۷۳.۵ دلار، مس به ۹۶۸۰ دلار، روی به ۳۱۰۶ دلار و آلومینیوم به ۲۹۶۸ دلار رسید.



🔻قیمت دلار با افت ۵۰۰ تومانی معاملات یکشنبه را در سطح ۲۷۰۵۰ تومان به پایان برد.



🔻به دنبال شتاب گرفتن افت نرخ دلار از عصر دیروز، سکه در معاملات پشت‌خطی به زیر ۱۲ میلیون تومان نزول کرد.



🔻گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کردند. طرفین این دیدار را «سازنده» خواندند. قرار شد مذاکرات در وین ادامه یابد و سپس گروسی برای مذاکرات سطح بالا دوباره به تهران بازگردد.



🔻گروسی: نیازی به صدور قطعنامه نیست. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم./ ما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می کنیم. ما از همه امکانات فنی برای به دست آوردن اطلاعات و نظارت بر تاسیسات ایران برخورداریم./ من دعوت‌نامه‌ای دریافت کرده‌ام و به زودی به تهران باز می‌گردم تا در مورد مسائل حل‌نشده مربوط به اورانیوم کشف‌شده در ایران صحبت کنم.



🔻اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در وقفه طولانی در مذاکرات هسته‌ای هیچ چیز غیرمعمولی وجود ندارد./ روندی که تا پایان دور ششم مذاکرات بدست آمد به میزان زیادی «خنثی شده و از دست رفته است.



🔻انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا: این (توافق ایران و آژانس) گام مثبتی جهت تداوم اطلاع از برنامه هسته‌ای ایران است و به دیپلماسی فضا می‌دهد.



🔻نخست وزیر عراق به همراه هیاتی بلندپایه متشکل از ۷ وزیر به تهران آمد و با رئیسی دیدار کرد. لغو روادید بین دو کشور پس از این دیدار اعلام شد.



🔻عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای خبر داد. / بورسان

انتهای خبر

0
0