بورس پرس
1398/12/11
00:00
معرفی ۱۰ سهم گران بازار با قیمت ۲۱ تا ۱۰ هزار تومانی + سه سهم ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران بازار سهام ایران با محدوده قیمتی ۲۱ تا ۱۰ هزار تومانی هر سهم به همراه سه سهم ارزان و کمتر از ۱۰۰ تومان مشخص شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


در این میان، سهام تعدادی از شرکت ها به دلایل مختلف خصوصا پیش بینی سود هر سهم با نرخ بالا و گران یا پایین و ارزان معامله می شوند. هرچند گران یا ارزان بودن سهام شرکت‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند نشانه خوب یا بد بودن سهام باشد ولی برخی از سهامداران به طمع خرید ارزان سهام شرکت‌ها و با این تفکر که چنین شرکت‌های برای خرید مناسب بوده و در آینده رشد خواهند کرد، اقدام به خرید کرده که احتمال ضرر و زیان این دسته از سهامداران بسیار متحمل است.


بر اساس بررسی های بورس پرس، شرکت بورسی سپنتا که فروردین سال ۸۰ وارد بازار سرمایه شد با قیمت ۲۱ هزار و ۸۱۹ تومان، گرانترین سهم بازار تا ۷ اسفند است. این شرکت با سرمایه اندک ۵.۴ میلیارد تومانی در گروه فلزات اساسی قرار گرفته و موسسه بنیاد پانزده خرداد ۸۵۴.۷ درصد سهام آن را دراختیار دارد .


شیرین دارو هم که در تابلو زرد بازار پایه فرابورس حضور دارد با قیمت ۱۳ هزار و ۲۲۰ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است. آذریت نیز با حضور در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس نیز با قیمت ۱۲ هزار و ۳۹۱ تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفته است.


در ادامه هم شرکت های دشت مرغاب، شیمیایی سینا، پارس سرام، معدنی دماوند، پتروشیمی فن آوران، سیمان فارس و پتروگامرون با محدوده قیمتی ۱۲ هزار و ۳۴۳ تا ۹ هزار و ۹۹۲ تومانی هر سهم قرار گرفته اند.


همچنین در حالی طبق قانون تجارت قیمت اسمی هر سهم شرکت های سهامی عام نباید کمتر از ۱۰۰ تومان باشد که سه سهم ارزان با قیمت های ۵۱ تا ۷۳ تومانی و با حضور ناخواسته در قیمت های کمتر از ۱۰۰ تومان، نشان از وضعیت سخت خود و سهامداران دارند.


در این میان، ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به سرمایه گذاری دانایان پارس و پس از آن به اولین و دومین بانک بزرگ بورسی یعنی بانک های تجارت و صادرات با ۷۱ و ۷۳ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0