آکادمی هلاکوئی
1400/06/29
10:20
پیتر برانت می گوید، XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است

پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله گری که بیش…

پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله گری که بیش از چهار دهه در جستجوی بازارهای کالایی صرف کرده است، هنوز بر این عقیده است که ریپل یک اوراق بهادار ثبت نشده است.


با این اوصاف، عدم قطعیت نظارتی پیرامون ارز رمزنگاری شده وابسته به Ripple، مانع از مالکیت معامله گر کهنه کار تحت شرایط مناسب نخواهد شد.


برانت، منتقد قدیمی ریپل، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خواست تا XRP را در کمتر از دو ماه قبل از شکایت واقعی به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کند. وی همچنین این شرکت را متهم به دستکاری در قیمت این رمزارز بحث برانگیز کرده است.


SEC ادعا می کند که ریپل توانست از طریق فروش غیرقانونی رمزارز XRP مبلغ ۱.۳۸ میلیارد دلار درآمد خالص داشته باشد و از عواید آن برای تامین بودجه کسب و کار خود استفاده کند.


ناظر اوراق بهادار نیز به دنبال مدیرعامل برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)و مدیرعامل سابق کریس لارسن (Chris Larsen) رفت. گارلینگ هاوس، که زمانی می گفت که طرفدار نگهداری طولانی مدت (HODL) این رمزارز است، با فروش XRP خود ۱۵۰ میلیون دلار به دست آورد در حالی که لارسن ۴۵۰ میلیون دلار به همراه همسرش به جیب زد.


متهمان به نوبه خود ادعا می کنند که SEC آب را با رویکرد گسترده خود برای تنظیم ارزهای رمزنگاری شده گل آلود کرده است. ریپل در حالی که به آژانس فشار می آورد تا اسناد مربوط به بیت کوین، اتریوم و ریپل را تحویل دهد، به دفاع “عادلانه” امیدوار است.


علی رغم سخنرانی بدنام مقام بلندپایه سابق ویلیام هینمن، SEC هنوز موضعی در مورد وضعیت نظارتی اتریوم اتخاذ نکرده است.


برانت معتقد نیست اتریوم به دلیل ساختار “کاملا متفاوت” آن یک اوراق بهادار ثبت نشده باشد.


همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، منابع در SEC ظاهرا به چارلز گاسپارینو از Fox Business گفته اند که اتریوم یک کالا است زیرا اکوسیستم آن در حال حاضر “ساخته شده” است.


گرچه رئیس SEC، گری گنسلر، به نیویورک تایمز گفت که هر دو رمزارز اتریوم و ریپل باید به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شوند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: U.today



انتهای خبر

0
0