تحلیل برای سود
1400/08/19
15:14
📝گزارش بازار چهارشنبه 19 آبان ماه 1400 🔴 بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته با قدرتنمایی خریداران در مدار مثبت آغاز به کار کرد. اما پس از گذش...

📝گزارش بازار چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته با قدرتنمایی خریداران در مدار مثبت آغاز به کار کرد. اما پس از گذشت حدود ۱ ساعت از ساعتی از شروع معاملات شاهد عقب نشینی نسبی خریداران بودیم. در غیاب خودرو و خساپا، دیگر خودرو سازان یکپارچه سبزپوش شدند. حذف قیمت گذاری دستوری، خبر خوشی برای این گره بود. در نهایت شاخص کل با رشد ۸ هزار و ۸۴۸ واحدی در ارتقاع ۱ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۵۲۲ واحدی ایستاد.



🔴 نمادهای «وبملت» «رمپنا» « وامید» « اخابر» «کگل» بیشترین نقش را در رشد شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «نوری» «پارسان» «شپدیس» «فارس» تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۷۴ واحد رشد همراه بود و در سطح ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «زاگرس» «کگهر» «صبا» «سمگا» «وهور» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «آریا» «فرابورس» «غصینو» «شبصیر» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «شستا» « شپنا» « شبندر» «وبملت» «نوری» «فسبزوار» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « توسن» «فرابورس» «فجهان» «کرمان» «مدیریت» «آریا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۷,۴۱۰ میلیارد تومان بود که ۵,۷۲۲ تومان آن (معادل ۷۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۸درصدی را شاهد بوده است.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۰ میلیارد و ۳۳ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۹۵ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۷ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۳۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۴۲ میلیارد تومان با نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی ها ۱۴ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ و حقوقی ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، در نمادهای «خبهمن» «فسبزوار» «فجهان» شاهد ورود پول هوشمند و در نمادهای « زاگرس» « بپاس» «ویسا» شاهد خروج پول هوشمند بودیم.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۷.۰۳ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۹۸ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «محصولات شیمیایی» «بانکها و موسسات » « فرآورده های نفتی » «فلرات اساسی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «وبملت» «شبندر» «شستا» «شپنا» «فولاد» «نوری» «فرابورس» «تجارت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « وبملت» «کرمان» « وتجارت» « خبهمن» « وبصادر» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «بانکها و موسسات اعتباری» «خودرو و ساخت قطعات » «مخابرات» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» « فرآورده های نفتی» « بیمه و صندوق بازنشستگی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «وبملت» «خبهمن» «دلر» «اخابر» «شستا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «شستا» « اتکای» « برکت» «سمگا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 جلسه مهم رئیسی با اقتصاددانان جهت بررسی حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛


شب گذشته جلسه اقتصاددانان با رئیس جمهور برگزار شد و درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت مستقیم به مردم اختصاص پیدا کرد.



🔵 قیمت گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد؛


با پیگیری سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد.



🔵 سپاه آزادی نفتکش ویتنامی را تایید کرد؛


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندر عباس، با حکم قضایی آزاد شد.

انتهای خبر

0
0