بورس پرس
1401/10/06
00:00
مجوز افزایش سرمایه ۱۷ تا ۱۸۰۰ درصدی ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی صادر شد

۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۷، ۷۹۵، ۱۵۰، ۱۸۰۰، ۲۴۲، ۱۰۰، ۴۰۰، ۴۰ و ۵۰ درصدی را از دو محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۱۰ شرکت درخشان تهران، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، سپنتا، تکنو تار، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، پتروشیمی قائد بصیر، آما و کویر تایر به ترتیب، مجوز افزایش سرمایه ۱۷، ۷۹۵، ۱۵۰، ۱۸۰۰، ۲۴۲، ۱۰۰، ۴۰۰، ۴۰ و ۵۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


بر این اساس، "پدرخش" سرمایه فعلی را از ۴۲.۸ به ۵۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "وآذر" از ۲۰ به ۱۷۸.۹ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و انجام سرمایه گذاری جدید اعمال می شود.


مجمع فوق العاده می‌تواند با انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از ۱۷۸.۹ به ۴۰۰ میلیارد تومان از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


"وسپهر" سرمایه فعلی را از ۳ به ۷.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به منظور ا صلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده صرف می شود.


همچنین سرمایه فعلی "فپنتا" از ۵.۴ به ۱۰۲.۹ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


"تکنو" نیز سرمایه فعلی را از ۲۴.۵ به ۸۴ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات اعمال می شود.


در این میان، سرمایه فعلی "تاپکیش" از ۱۲۰ به ۲۴۰ میلیارد تومان می رسد. ۶۰ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و تامین سرمایه درگردش جهت خرید قطعات دستگاه کارتخوان می شود.


"شبصیر" هم سرمایه فعلی را از ۵۰ به ۲۵۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و استفاده از مزایای مالیاتی صرف می شود.


سرمایه فعلی "فاما" از ۲۵۰ به ۳۵۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


"پکویر" نیز سرمایه فعلی را از ۴۳۶ به ۶۵۴ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف ت کمیل و اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۴۰۰۰ تن در سال می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0