آکادمی هلاکوئی
1400/06/28
17:10
بنیانگذار کاردانو عنوان جدیدی را برای قراردادهای هوشمند پیشنهاد می کند

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مدیرعامل IOG اخیرا در…

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مدیرعامل IOG اخیرا در توییتی نوشت که اصطلاح “قرارداد هوشمند” در مورد کاردانو در واقع یک نام اشتباه است.


در عوض، او پیشنهاد می کند که جامعه باید از این عملکرد جدید به عنوان “اعتبارسنج های قابل برنامه ریزی” یاد کند.


این نادرستی معنایی در ابتدا توسط توسعه دهنده IOG، ماتیاس بنکورت (Matthias Benkort) مشخص شد. وی در تاپیک خود مدعی است که برنامه ریزی کاردانو به دلیل مدل تراکنش eUTXO آن با بلاک چین های رقیب مانند اتریوم و سولانا تفاوت فاحشی دارد. بنابراین، قراردادهای هوشمند را نمی توان در واقع در کاردانو مستقر کرد:


برخلاف اتریوم، سولانا و الگوراند، چیزی به نام “استقرار” قرارداد هوشمند روی کاردانو وجود ندارد. در عوض، اعتبارسنج ها قبل از استفاده به طور ضمنی توسط هش ها ذکر می شوند و پس از فعال شدن آشکار می شوند.


بنکورت در ادامه توضیح می دهد که جامعه تمایل دارد تا اعتبارسنجان و قراردادهای هوشمند را با هم ادغام کند.


با این حال، او اذعان می کند که استفاده از اصطلاحات دیگر، مانند “اعتبارسنج های درون زنجیره ای”، از دیدگاه بازاریابی چالش برانگیز خواهد بود:


در پایان، “قراردادهای هوشمند” یک اصطلاح مبهم به نظر می رسد. من اصطلاحات خاص تری مانند “اعتبار سنج های درون زنجیره ای” و “کد خارج از زنجیره” را ترجیح دهم. من فکر می کنم این اصطلاح برای بازاریابی دشوار است.


کاردانو، هارد فورک مورد انتظار آلونزو را در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) پس از بحث و جدل های فراوان درباره اجرای هم زمان تراکنش های آن راه اندازی کرد. ۱۰۰ قرارداد هوشمند تنها در ۲۴ ساعت اول در شبکه مستقر شد.


با وجود اینکه کاردانو با تاخیر به امور مالی غیر متمرکز وارد شده است و اتریوم در این بخش تاکنون برتری داشته است، اما هاسکینسون مدت هاست که مزیت اول حرکت در DeFi را نادیده گرفته است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0