سنا
1401/05/04
13:10
«خودرو» به صدر معاملات بورس بازگشت

در جریان معاملات امروز، سه شنبه، ۴ امرداد، گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۲ هزار و ۵۷۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، ۴ امرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۸۴۳ واحد کاهش به رقم ۳۸۸ هزار و ۲۸۸ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۹۷۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.


در جریان چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۳۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۳۷۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳ هزار و ۴۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۲ هزار و ۵۷۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۷۴۷ معامله به ارزش یک هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۶۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۱۷ هزار و ۳۴۲ معامله به ارزش یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال و گروه حمل‌ونقل با ۶ هزار و ۸۸۳ معامله به ارزش یک هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۳ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۷۸ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۴۰۷ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۹۹ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۶۲ واحد، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۲۰۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۱۷۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۸ واحد و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۱۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۴ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۵.۸۹ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۱۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۱ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بخش البرز با ۳.۵۵ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۲.۷۱ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲.۴۹ واحد، شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان با ۱.۶۱ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۱.۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت صنعتی مینو با ۹ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۶.۵ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۵.۸ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۴.۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0