بورس پرس
1400/07/27
00:00
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک به بهره برداری رسید

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در استان یزد بصورت ویدئو کنفرانس، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر، جمعی از مسئولین استان یزد و مدیران سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر بصورت ویدئو کنفرانس، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


پروژه نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک، نسبت به پروژه‌های مشابه دارای تجهیزات خورشیدی با کیفیت بالاتری بوده و در عین حال هزینه سرمایه‌گذاری آن نسبت به دیگر پروژه‌ها کمتر است و در ضمن مدت اجرای پروژه تنها در حدود ۶ ماه بوده که در کشور بی‌سابقه است.


براین اساس، فرشاد نجفی‌پور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: مناطق آفتابی به دلایل فنی یک حسنه حساب می‌شود. توضیحات فرید الدین معصومی مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر بافق درباره آنچه که در این پروژه اتفاق افتاده، قابل تقدیر است و انتظار می رود با همراهی سرمایه گذاری غدیر پروژه ۸۰۰ مگاواتی هم اجرا شود.


وی افزود: از قول وزیر نیرو شنیده بودم قصد حمایت از تولید و توسعه برق خورشیدی دارد که باعث خرسندی است، بتوان برای صاحبان سرمایه کار جدی و موفقی انجام داد. سرمایه‌گذاری غدیر با سال‌های گذشته اصلا قابل قیاس نیست و امیر عباس حسینی، هلدینگ غدیر را در بخش‌های بهره‌وری، بازده سرمایه، شفافیت، مبارزه با فساد و توسعه به یک هلدینگ متفاوت تبدیل کرد. امید است هر روز بیش از پیش شاهد توسعه، رفاه، آرامش و احساس امنیت در ایران بود.


امیر عباس حسینی مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر هم گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در ۵۰ سال آینده به عنوان یکی از موضوعات مهم و استراتژیک مورد توجه است و سهم انرژی خورشیدی در ایران که بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد بدین معنی است که توجه به تامین برق از حوزه خورشیدی دارای اولویت است.


وی ادامه داد: وزیر نیرو هدف‌گذاری ۱۰ هزار مگاواتی از انرژی‌های تجدیدپذیر با محوریت خورشیدی در ۴ سال آینده را به عنوان هدف کلان وزارت نیرو مطرح کرد و "وغدیر" آمادگی سرمایه‌گذاری جهت احداث ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی را در ۴ سال آینده دارد. سهامداران این شرکت عمدتا بازنشستگان نیرو های مسلح هستند و سرمایه گذاری به نحوی که برای سهامداران بازدهی مناسبی داشته باشد جزو وظایف است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام





انتهای خبر

0
0