رمزارز نیوز
1400/10/26
14:11
دردسرهای بازیکنان بازی اکسی اینفینیتی!

بسیاری از افرادی که تجربه بازی Axie Infinity را داشته‌اند، دچار چالش‌هایی در روند شروع بازی یا تحمل ضرر ناشی از خرید اکسی‌ها… مطالعه مطلب ...

بسیاری از افرادی که تجربه بازی Axie Infinity را داشته‌اند، دچار چالش‌هایی در روند شروع بازی یا تحمل ضرر ناشی از خرید اکسی‌ها شده‌اند. برای شروع بازی Axie Infinity ابتدا باید نرم‌افزار Sky Mavis را نصب کنید و سپس چند شخصیت بازی را خریداری کنید تا به عنوان مبارز در نبردها شرکت کنند.


بدین منظور باید کیف پول رمزارزی خود را به بازی متصل کرده و با استفاده از اتریوم هزینه اکسی‌ها (شخصیت‌های مبارز) را پرداخت کنید. باید دقت داشت که بازی اکسی اینفینیتی با کیف پول متامسک تعامل ندارد و باید از سایر ولت‌ها استفاده کرد. بسیاری از کاربران بازی اکسی از کیف پول Ronin Bridge استفاده می‌کنند.


جهت شروع بازی به سه شخصیت مبارز نیاز دارد. قیمت این موجودات نوسان‌های زیادی دارد اما به طور کل برای خرید سه اکسی حداقل ۳۰۰ دلار نیاز خواهید داشت. برخی از کاربران امکان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند و ترجیح می‌دهند دارایی خود را صرف بازی‌های ارزان‌تر کنند.


امکان بازگشت مبلغ از درون بازی به کیف پول وجود دارد اما برخی از کاربران گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکل در این فرایند منتشر کرده‌اند. در حقیقت پس از انتقال دارایی به کیف پول، بازی Axie Infinity تراکنش را موفق نشان می‌دهد اما خبری از پول در کیف پول Ronin Bridge نیست.


تکرار چنین اتفاقاتی ممکن است لطمه‌ای بزرگ برای بازی اکسی اینفینیتی باشد. به نظر می‌رسد فرایندهای ثبت‌نام، اتصال کیف پول، انتقال دارایی، خرید مبارز و شروع بازی کمی سخت پیچیده است. این بازی قصد فریب کاربران را ندارد اما ممکن است برخی‌ها چنین برداشتی داشته باشند.


جف زیرلین، یکی از بنیان‌گذاران Axie، اذعان می‌کند که شروع بازی “بسیار دشوار” است. او در یک پیام توییتری، به یکی از کاربران ناراضی گفت که به زودی امکان شروع بازی به صورت رایگان میسر خواهد شد. همچنین جف اعلام کرد که با وجود سختی‌های فعلی ۲.۵ میلیون کاربر به صورت روزانه از این بازی استفاده می‌کنند. او اعتراف کرد که از دیدن چنین استقبالی از سمت کاربران هیجان‌زده هستند و به زودی اصلاحات و تغییراتی را عملی خواهند کرد.


مشکل از بازی‌ها نیست؛ این چالش‌ها مربوط به وب ۳ است

بازی اکسی جزو مهمترین پلتفرم‌های وب ۳ محسوب می‌شود. این بازی یک بستر کلاهبرداری نیست اما فناوری وب ۳ یک فناوری نوظهور است و هنوز چالش‌ها و ایراداتی دارد. وب ۳ رمزنگاری‌های پیچیده‌ای دارد و از همین رو این فناوری را بستری دموکراتیک می‌نامند. البته افرادی که علاقه‌ای به رمزنگاری و فرایندهای پیچیده ندارند، ممکن است از کار کردن با وب ۳ و تجربه پیچیدگی‌های آن حس خوبی دریافت نکنند.


وب ۳ قابلیت‌های بسیار زیادی دارد اما باید UX بهتری را به کاربران ارائه دهد. بسیاری از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان معتقدند رمزنگاری، تمرکززدایی و افزایش امنیت ویژگی‌های بسیار مفیدی است اما در نهایت کاربر باید بتواند با بستر ارائه‌شده کار کند. در نتیجه اهمیت رابط و تجربه کاربری ممکن است از ویژگی‌های ذکر شده بیشتر باشد.


قطعا این موارد نیز در آینده اصلاح خواهند شد اما مسئله مهم زمان اصلاح است. اگر وب ۳ قصد دارد بستری برای ارائه خدمات و اپلیکیشن‌های مختلف (و نه فقط مالی) باشد، باید فکری به حال سختی‌ها و پیچیدگی‌های فرایندها کند. وب ۳ باید بتواند برنامه‌های موزیک، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و … را به شکلی طراحی کند که کاربران به راحتی از قابلیت‌های امنیت بالا، غیرمتمرکز بودن و رمزنگاری بهره‌مند شوند.


انتهای خبر

0
0