بااقتصاد
1400/03/23
08:31
بررسی نماد «ملت»/ جهش ۴۵۰ درصدی سودآوری

سود خالص شرکت بیمه ملت با حدود ۴۵۰ درصد رشد در سال مالی ۹۹ به مبلغ ۴۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت بیمه ملت در سال ۱۳۸۲ و با مجوز شماره ۲۳۸۶۳ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را در عرصه خدمات بیمه ای کشور آغاز کرد. این شرکت با سرمایه اولیه حدود ۲۰ میلیارد تومان شروع و اکنون سرمایه شرکت بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان است.


شرکت در تاریخ ۸ خرداد سال ۹۱ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه بیمه و صندووق بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با نماد ملت درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۹ تیرماه همان سال مورد معامله قرار گرفته است.


موضوع فعالیت شرکت عبارت ‌است از انجام عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی، قبول بیمه‌های اتکایی از موسسات بیمه داخلی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی به صورت متقابل جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورای‌عالی بیمه.


ترتیب سهامداران شرکت


شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور با ۱۸ درصد، شرکت افق نیلی خلیج فارس با ۱۲ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۰ درصد و شرکت گروه بهمن با ۱۱ درصد سهامداران عمده شرکت به شمار می‌روند.


بررسی روند سود و فروش شرکت


میزان فروش حق بیمه شرکت در سال مالی ۹۹ مبلغ ۲۰۰۱ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال مالی قبل که ۱۴۲۷ میلیارد تومان بوده، ۴۰ درصد رشد داشته است.


ملت در سال مالی مذکور از محل صدور بیمه نامه مبلغ ۱۴۳۲ میلیارد تومان درآمد به دست آورده است و مبلغ ۱۵۰۳ هزینه خسارت پرداخت نموده که هر کدام به ترتیب ۳۲ و ۲۴ درصد افزایش داشته‌اند.


هزینه خسارت شرکت از ۱۱۱ درصد در سال مالی ۹۸ امسال به ۱۰۴ درصد رسیده است که با وجود این که همچنان عدد مطلوبی نیست اما شاهد بهبود بوده است.


سود عملیاتی و سود خالص شرکت در این دوره به ترتیب با جهش ۴۴۸ و ۴۴۴ درصدی به ۴۵۷ و ۴۵۱ میلیارد تومان رسیده‌اند.



انتهای خبر

0
0